Sevgili Cengiz Aytmatov’un da kitabın sonunda dediği gibi; ona (çocuğa) acımaktansa onu her şeyden önce anlamak gerek. Ne kadar da doğru bir söz ve gözyaşları içinde biten bir kitap..
Her Ahmet Ümit kitabından sonra -özellikle tarihle harmanlanmış olanlardan- kendime gelmem biraz zaman alıyor. Olay örgüsünü baştan sona tekrar düşünmem, ya bu nasıl olur diye sormam, katili tahmin edip sonrasında vay anasını deyip kalakalmam… Tarih, siyaset, mitoloji iç içe geçmiş enfes bir kitap. Ahmet ÜmitKayıp Tanrılar Ülkesi