Baş karakteri Beckmann olan, İkinci Dünya Savaşının halklarda yarattığı o kaosu, o hüzün ve yıkıcı etkileri o kadar etkileyici, vurucu bir şekilde anlatmış ki aynı gün içerisinde 2 defa bitirdim bu kitabı. Beckmann, savaştan döndükten sonra ülkesini, kaldıgı memleketini bıraktığı gibi bulamaz, savaşta yaşadıkları yani geçmişi de peşini bırakmamaktadır aynı zamanda. Bir insanın yıkılmış ruhuna ancak bu kadar iyi bir oyun yazılabilirdi. Okuduğum en güzel kitap olabilir.