Üniversitenin birinci yıllarında alıp okuduğum kitapdır kendisi. Çar rusyası ve Kafkaz milletleri arasında ki savaşlardan bahsediyor. En sevdiğim bölümü Hacı Murat'ın camide çatışması, atla birlikde uçurumdan düşme kısımlarıdır. Sonu çok brutal bir şekilde bitiyor. Tarih severler ve genellikle Kafkasya bölgesinin Çarlık Rusyasına direniş hikayelerini sevenler için pahabiçilmez bir eser.