"...Edebiyat, çağlar boyunca insanoğlunun duyduğu, düşündüğü ve yaptığı her şeyi en zengin ve en etkili biçimde ortaya koyan bir sanattır. Eğitim bakımından değeri, insana çok çeşitli duyma, düşünme ve hareket etme örnekleri vermesidir. İnsan ancak böyle geniş bir ortam içinde kendisine uygun olan yolu seçme özgürlüğünü kazanır. Tek bir roman okumak bile, bize insanların karakter yapısı, sosyal durumu, duygu ve düşünce bakımından ne kadar farklı olduklarını göstermeye yeter.”
Hamlet okuduğum ilk tiyatro türü eser oldu ve daha önce neden bu türü okumamışım diye hayıflandım açıkcası. O kadar beğendim ki oldukça akıcı ilerledi. Zaten günümüzde de en çok sahnelenen oyunlardan biridir. Sahnelenmiş halini izlemekte oldukça keyifli olurdu. İçime dokunan o kadar fazla cümleleri oldu ki, bazıları aklıma kazındı bile. Kesinlikle okunması gereken harika bir dünya klasiği. Bir de tiyatro türünde eserin tadını almış bir okurun kolay kolay bırakacağını sanmıyorum. Benim gibi... Fazlasıyla ilgimi çekti. Kesinlikle devamı da gelecek. Sırada bekleyen kitaplarım Macbeth, Romeo ve Juliet var. Shakespeare'in bu eserinden sonra diğerlerinin de bir o kadar güzel olacağına o kadar eminim ki. Mutlaka ve mutlaka okunmalı.