“Bana ne isterseniz sorun da gerekçelerini sormayın. Bir genç kızın gerekçe gösterememesi mazur görülür çünkü o bir duygu âleminde yaşıyor denir. Bende durum farklı. Genelde o kadar çok ve çoğu kez birbirine zıt gerekçelerim var ki bu yüzden bir gerekçe göstermem mümkün değil. Ve bana öyle geliyor ki nedenler ve etkiler birbiriyle doğru dürüst bağlantılı değil. Bazen olağanüstü ve devasa nedenlerin etkileri sudan ve görülemeyecek kadar küçük olabiliyor, bazen hiç olmayabiliyor; bazen de fiske gibi minicik bir neden hiç yoktan müthiş bir etkiye yol açabiliyor.”