Puan vermedi·94 syf.··
2026 45. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 30 Mart 2026 13:30
1.ölüm; 30.03.2018, 2.ölüm; 30.11.2018, 3.ölüm; 30.05.2025. Hayatımızdaki ölümlerin hepsinin gidenden ötürü bize de bir nasihatı oluyor. Bu üç ölümün dışında ölüm görmemiş değilim ama düşünürken bunun sadece tarihsel bir uyum olmadığını, hepsinin benim için can alıcı anlamları olduğunu fark ettim. 1. ölüm Erkutum. Erkut öldüğü gün tamam dedim, çocuklar da bu işin içinde. Bundan başka bir de hayatımda çok önemli bir karara varmama yardımcı oldu. Acıyı paylaşamamak insanı zehirliyormuş, ben o gün dedimki bu memlekette kalırsam hep böyle hissedeceğim, o zamana kadar kafamda olumladığım her şeyi kendi haline bıraktım, haliyle Bitlis'i de geride bırakmış oldum. Canım benim, 8 yıl olmuş ama sen benim için hep aynı gülüşünle zihnimde taptazesin... Dünya yalan var biraz da sen oyalan dedirttin. Ve Allah inancı olmasa bir anne babanın kaldıramayacağı acılar olduğunu da ben şahsen idrak ettim. Ve ömrü billah unutmayacağım şey, kendi acısıyla birlikte beni teselli eden amcamdı. Allah mekanını cennet etmiş ve bunu da babacığına göstermiş Erkutum. Ne güzellik. Elhamdulillah. 2. ölüm çok sevdiğim bir öğretmenim. Tam 40 yaşındaydı ve bence o yaş bir erkeğin görüp göreceği en güzel yaşı. Benim öğremenim için de öyleydi. Yeni doğmuş bir bebeği vardı. Vefat etmeden bir hafta önce beni arayip bütün hayırsızlığımı vefasızlığımı saydıktan sonra, Konya'ya gel tiyatro gör kızım demişti böyle övmüştü sergileyecekleri oyunu. Gelirim dedim vallahi. Giderdim. O bana okulda çok şeyler öğretti ama vefatıyla da az şey öğütlemedi. Hayatının baharında gitmek de var dedirtti... Öldükten sonra fırsatınız olsa, ben bile gittiysem kızım derdiniz. Hızlı yaşadım genç öldüm. Tam size göre. Ben hala sizi omzunun üstünden küçümsemeye çalışan büyük bakışlarınızla hatırlıyorum. Çok sevdiğim öğretmenim
Edebiyat
Üç ÖlümLev Tolstoy · Kapra Yayıncılık · 20247,8bin okunma
SANİYE BENCİK KANGAL- Sınır Var Sinir Yok 31.05.2025
10/10
·200 syf.··
Beğendi
·
2026 11. kitabı
" Öncelikle en büyük eksiğimiz anne baba olmaya hazırlanma gereği duymamak. Bebek sahibi olmaya karar verildiğinde pudra kokulu hayaller etrafı sarmışken çocuğun kıyafetleri, bezi, odası hazırlanır. Ama zihnen anne babalığa hazırlanılmaz, böyle bir ihtiyaç hissedilmez. Sonuçta dizi filmlerde anne babalık kolaydır (!)..." " Çocuk gelişimi ile ilgili temel dönüm noktalarını ve gelişimsel süreçleri bilmediğimizde normal gelişimsel süreçten kaynaklanan durumları problem olarak etiketleyebiliyoruz." Ne gibi? Örneğin 2 yaşlarında bir çocuğun duvarı boyaması olağandır. Bu onun bulunduğu gelişimsel çağın özelliğidir. Duvarı boyayan 2 yaşındaki bir çocuğun neden duvarı boyamamasını algılaması oldukça güçtür. Ona kızmak yerine küçük bir kısmı karalaması için ikram etmek bir çözüm olacaktır.
Alıntı
Sınır Var Sinir YokSaniye Bencik Kangal · Doğan Kitap · 20251,866 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
MUHAKKAK OKUNMASI GEREKEN BİR ANI-BELGESEL BAŞ YAPIT
10/10
·804 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2026 00:00
(E) SOSYOLOG ALBAY ALİCAN TÜRK’ÜN; “28 ŞUBAT – SİNCAN’DAN TARİHE NOTLAR” KİTABI DEĞERLENDİRMESİ (E) Sosyolog Albay Alican TÜRK’ü ilk defa 2025 yılı Ağustos ayı başında tanımış ve tanışmıştım. Üç kitabı vardı hepsi de ilgi alanımda olan. Bundan önce iki kitabını okumuş ve geniş birer değerlendirme ve tanıtım yazısı yazmıştım. Tanışmamızın hemen arkasından, kısa süre içinde gelmişti bu okuma ve değerlendirme faaliyetlerim. Sayın yazarın bir kitabını okumamış olmayı ise büyük bir eksiklik olarak görüyordum kendi adıma. Tam 800 sayfa ve büyük boy (sayfa ölçüleri büyük) olan kitabını sona saklamıştım. Ve bugün (09.01.2026), sayın yazarı tanımamın ve kitapları ile tanışmamın üzerinden henüz beş ay geçmiş iken, son kitabını da okuyup bitirmenin ve bu tanıtım ve değerlendirme yazısını yazmanın mutluluğunu yaşıyorum. Bakınca insanın gözünü korkutan bu çok kalın kitabı okumaya 25.12.2025 günü başladım ve sistematik/düzenli bir okuma ile 09.01.2026 günü bitirdim. Yani günde ortalama 50 sayfa okuyarak 16 günde bitirmiş oldum. Okumamın bu kadar uzun zaman almasının sebebi –yukarıda da bahsettiğim üzere- 800 sayfa ve sayfa boyutlarının büyük olmasının yanında, notlar alarak analitik bir okuma tarzını tercih etmem idi. Önceden iki cilt olarak basılmış, daha sonra ise iki cilt birleştirilerek tek kitap olarak piyasaya çıkmış. Kitap, 1. cilt ve 2. cilt olarak bölümlendirilmiş. Sayın yazarın kim olduğu ve onu nasıl tanıdığım ve tanıştığım konularına önceki iki kitabının değerlendirmesinde genişçe yer verdiğim için burada tekrar etmeye gerek görmüyorum. **** Siyasal İslamın bitmek tükenmek bilmeyen asker alerjisi ve rövanş alma manevraları… Taa 1950’lerde başlıyor aslında bu furya. Yine çok güçlü bir sağ iktidar ve yine askeri pasifize etme, kodları, genleri ve teamülleri ile
28 Şubat: Sincan'dan Tarihe Notlar (Cilt 1-2)Alican Türk · Galeati Yayıncılık · 202310 okunma
Puan vermedi·386 syf.··
2025 39. kitabı
·
123 günde okudu
·
Okunma: 17 Aralık 2025 21:44
Geçmişe bir yolculuk. Olaylar 1900'lerin başlarında geçmektedir. Yazar o devrin tarihini, kültürünü ve özellikle İstanbul'u İbrahim Efendi konağının etrafında anlatmaktadır. Bir yandan konak hayatını izlerken, bir yandan da Osmanlı Devleti'nin son zamanlarını yazardan dinlemekteyiz. Özellikle Abdülhamid ve Meşrutiyet üzerine fikirlerini bolca dile getirmiştir. Hem Osmanlı'nın çöküşü, hem de İbrahim Efendi Konağının çöküşünü birbirine paralel anlatarak şu ifadede bulunuyor: Halbuki mühim olduğu kadar hazin de olan, konağın ölüm târihiyle, kolosal bir medeniyetin ölüm târihinin de aynı zamana tesadüf etmiş olmasıydı. Kitap güzel olsa da pdf olduğu için bana çok zor ve yorucu geldi. Bitmeyecek sandım. Lakin 100 sayfayı da geçince yarım bırakmak istemedim. Tavsiyem, imkânınız varsa matbu kitap olarak okuyun. Esasen kitabı bir arkadaş ile değerlendirerek okuyacaktık. Şu örnekte olduğu üzere: Yusuf Bey, günlerdir bu küçük kasabaya sığınmış, gamı ile başbaşa yaşıyordu.(s.62) Sonra Yusuf Bey gamı ile başbaşa kalmak için gider. Ama çare mi? Değil elbet. Yine bulup getirilecektir Yusuf Bey. Yine para her şeyi çözmese de birçok şeyi çözecektir.( değerlendirme yazısı 05.09.2025) Ama sonra ilgili arkadaştan bir daha haber alamadım. Belki de vefat etti kim bilir. Velhasıl kelâm geç de olsa güç de olsa bitti.
İbrâhim Efendi KonağıSâmiha Ayverdi · İstanbul Fetih Cemiyete · 19821,047 okunma
Dava - Franz Kafka
4/10
·290 syf.··
2025 4. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 07 Aralık 2025 04:15
Dava Romanda olaylar baş karakter Josef K.nın bir sabah evinde yapılan dava soruşturmasıyla başlar. K. bir bankada şef olarak çalışmakla birlikte çalışkan, saygın ve zeki biridir. Bu dava bir türlü sonuçlanmaz. Çünkü ülkede sonuçlanan bir dava bulunmamakta, sadece rivayet edilmektedir. Romanın bazı bölümlerinin sonunda çevirmen tarafından bölümün yazar tarafından orada kesildiğine dair notlar düşülmüş. Özellikle son 3-5 bölüm arasında çok kopukluk var. Bazı yerlerde alakasız ve gereksiz ayrıntıya girilmiş. Bu belki de yarım bırakılan bölümlerden kaynaklanan bir durum. Bu bakımdan özellikle son 50-60 sayfalık bölümler olay akışını berbat etmiş. Bahsettiğim teknik sıkıntılar dışında dönemin toplumsal, kurumsal ve yargı mekanizmasına yönelik yozlaşma ve çürümeleri detaylı bir şekilde ele alması bakımından olumlu olarak değerlendirilebilir. Ancak bu durumun da olayın geçtiği ülkenin ve tarihin eski zamanlarda kalması günümüz okurlarını pek de kendisine çekecek bir durum değil. Doğrusunu söylemek gerekirse, bu kitap bana birkaç etkili cümleyle birlikte kelime hazineme 7-8 sözcüklük bir katkının dışında bir fayda sağlamadı. Ayrıca yayınevinin çeviri ve düzeltme durumunu pek beğenmedim. Birçok hata, yazım yanlışı ve anlatım bozukluğuna rastladım. Bu konuda daha özenli olmalarını tavsiye ederim. (07.12.2025 - Saat:04.05)
Edebiyat & Roman
DavaFranz Kafka · Venedik Yayınları · 201664bin okunma
Puan vermedi·64 syf.··
Beğendi
·
2025 27. kitabı
Gözlerimin önünden her geçen cümleler boğazıma tıkandı. Nefes alamıyor gibiydim . Kendi hayatımdaki “annem”le bağım gözümün önüne geldi.Daha geçen gün annemin bir yaş daha alışını kutlarken asla kabul etmek istemediğim her şeyle karşılaştım. 05.12.2025 Ve ben bu kitabı okuduktan sonra bayıldım. Sadece incelemesini yazacaktım … Hayat çok tufah sevdiğiniz kim varsa gerçekten kalpten seviyorsanız (aile ,arkadaş…) mutlaka onlara sıkı sıkı tutunun …
Bir KadınAnnie Ernaux · Can Yayınları · 20233,897 okunma