Cenab-ı Hak buyurmuş; "Günahtan nazarını çeken gence imanın lezzetini tattırırım."
Öyle ise;
"Hayatın lezzetini ve zevkini isterseniz,
-hayatınızı iman ile hayatlandırınız-ve feraizle zînetlendiriniz-ve günahlardan çekinmekle muhafaza ediniz."Sözler
"..hazine-i ebediyenin ve saadet-i sermediyenin bileti ve vesikası Îmân'dır."“Îmân tevhidi, tevhid teslimi, teslim tevekkülü, tevekkül saadet-i dareyni iktiza eder.”Bediüzzaman Said Nursî
Yûsuf Sûresinden bir mesaj:
Üzülme! Bu dünyada; dert insanlardan, ders hayattan, imtihan ise Allah'tandır. Sabret, imtihanın ödülü elbette bir gün verilecektir!