Kemal hocam duygulandırdı yine…
Senden sonra çok yağmur yağdı. Çok insanlar geldi, anlatıp gittiler. Bir tarafımda eksik bir şeyler, her sızıda varlığını duyurdu. Senden sonra ruhum hep aksayarak yürüdü. Bu gurbetin bir gün biteceği hakikati içime ağır bir taş gibi çöreklenip kaldı. Hayatın daimi bir daüssıla, sevmenin özlemek olduğu bilinci ruhuma otağ kurdu. Senden sonra ağız dolusu kahkaham kalmadı, her gülüşe bir ucundan, bu dünyada bir daha seni göremeyecek olmanın kekre tadı karıştı. Senden sonra çok yağmur yağdı. “Biraz yağmur kimseyi incitmez”. Her insan kendi masalının peşinde koşuyor. Koca bir ömrü bir hikâye kurmak için yaşıyoruz. Anlatacak bir şeylerimiz olsun, bizden geriye bir hoş seda kalsın istiyoruz. Sevenlerin kalbine çarparak çoğalacak bir büyük hece, sadece sevginin telleriyle titreşecek bir cümle. Senden geriye, senin güzelliğine, doğruluk ve iyiliğine tanıklık eden sözler kaldı. Zaten bir söz, iyiliğe tanıklık etmiyorsa neye yarar ki? Senden sonra üstümüze çok yağmurlar yağdı, olmadık zamanlarda bir üşüme tuttu bizi ve dedik ki “Biraz yağmur kimseyi incitmez”. Torunların bir yaş daha büyüdü. Dört mevsim daha. Büyük oğlan arada seni düşünüp ağlasa da senin can arkadaşın, küçük sarı adam bir daha seni sormadı. Ona “Deden uzak ülkede” dedik. Sustu ve bir daha seni sormadı. Yeryüzünde onu bu kadar karşılıksız seven, parklara, hayata, börtü böceğe onunla ilk merhabasını verdiği arkadaşının, birden sırra kadem basmasını anlayamadı. Aslına bakarsan, biz de hâlâ tam anlamış değiliz. Çocukluğun ılık hatıraları rüyalarımıza sızdıkça, dünya bizi hırpaladıkça, sıkı sıkıya elini tutmak, senden emniyet almak istiyoruz. Kalbimizi serinleten inancımız olmasa, karanlık bir ormanda uğultuların peşi sıra kaybolur giderdik. Torunların bir yaş daha büyüdü. Dört mevsim daha. Sessizlik kendini
Mutluluk için iki temel kural vardır: Her zaman kendinden çok şey bekle,başkalarından ise oldukça az. Kalk Bi Dopamin Demle
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“İnce düşünen insanların en sık yaptığı hata, kişiliği küçük olan insanlara büyük anlamlar yüklemektir.” ~Aldous Huxley Kalk Bi Dopamin Demle
Aldığımız kelime yerine, kendi öz kelimemizi unutmuşuz.
Meselâ halk (hasta) kelimesini alınca (seyru) lafzını, (ayna) kelimesini alınca (gözgü) lafzını, (merdiven) kelimesini alınca (baskıç) lafzını tamamiyle unutmuştur. Türkçülüğün Esasları
Alıntı

Emine S.

@Tonyuukukk
·
Halk, Arapçadan ve Acemceden bir kelime aldığı zaman onun muteradifi olan Türkçe kelimeyi Türkçeden büsbütün atar: Bu suretle lisanda müteradif kelimeler kalmaz. Türkçülüğün Esasları
Halk, Arapçadan ve Acemceden bir kelime aldığı zaman onun muteradifi olan Türkçe kelimeyi Türkçeden büsbütün atar: Bu suretle lisanda müteradif kelimeler kalmaz. Türkçülüğün Esasları
Her mutluluk göründüğü kadar güzel değildir
İkiside psikolog olan mutlu bir çift. Sare ve Ufuk. Ama son zamanlarda çokta mutlu değillerdi, çünkü kavgaları aralarını açmıştı. Sare yağmurlu bir sabah kliniğe gitmek için taksiyle yol alır ama bahtı ona gülmez ve bir kaza geçirir. Kaza 4 gün sonra malum olur ve bu süre içinde o çoktan ağır bir hasar almıştır. Bir kaç ay uyanmayan Sarenin yanından ise ilişkilerinin belirsizliğine rağmen Ufuk hiç eksik olmaz.Sarenin uyanması kısmi hafıza kaybıyla beraber gelir. Ufuğu, arkadaşlarını hatırlıyordur. Ama sadece arkadaş olarak. Hepsini. Bu durumda Ufuk sesini çıkarmaz ve bir arkadaş ve psikolog olarak Sarenin hep yanında durur. Bir kaç ay sonunda Sare Ufuğa yeniden aşık olmaya başlar. Ve onların sonu mutlu bir birliktelikle biter. Ne kadarda güzel bir hikaye değil mi? Ama bir dakika. Her okuduğunuz şey gerçekmidir. Her mutluluğun gerçek olmadığı gibi.