52 Hertz balinasında kendimi gördüm. Sesimi duyuramadığım bir okyanusta hissediyorum kendimi….
Reklam
Yalnız Balina
Yalnızlık... Bu kelime bir çok şey barındırır içinde. Bir çok duygu ve düşünce barındırır. Ama asla kimse için aynı değildir. Ve insanlar bu duygudan kurtulmak için çeşitli şeylere başvuruyorlar. Bu çabaları ne kadar doğru veya işe yarıyor mu orasını bilmem ama doğuştan yalnız olanlar o kadar da şanslı olamıyorlar bazen. Tıpkı denizin derin suları altında yaşayan yalnız balina gibi... Okyanus bilimciler 1989 yılında pasifik okyanusunda yaptıkları bir araştırma sırasında bir ses duymuşlar. Araştırmacılar ilk başta bu sesin kambur balinalardan geldiğini düşünse de yanılmışlardı. Çünkü kambur balinaların söylediği şarkılarından daha farklıydı bu ses.. Normal balinalar 12 ile 25 hertz arasında bir şiddette ses çıkarırken, bu şarkı 52 hertz seviyesinde söyleniyordu. Okyanus bilimciler bu farklı balinanın sağır olduğunu düşündüler ilk başta. Ama 20 yıllık çalışmaların sonunda bu farklı balinanın her şeyini incelediklerinde onun sağır olduğu düşüncesinde de yanıldıklarını anladılar. Aslında şarkısının farklı olmasının ve sesini duyurmak için verdiği bu çaba sadece yalnızlığından kaynaklanıyordu. Çünkü diğer balinalar onu duyamıyordu.. Seslendirdiği yalnızlık şarkısını bir türlü anlayamamış ve duyamamışlardı. O yüzden hiç bir balina onun bu şarkısına cevap verememişti. Çünkü o farklıydı.. Farklı olduğu gibi de tekti.. Yani yalnızdı.. Bundan dolayı iletişime geçebileceği hiç kimsesi yoktu. Ne bir sürüsü, ne de bir eşi.. Tek başına denizin derin sularında yalnızlık şarkısını söyleyerek gezindi yıllarca. Şuan ise hala sesini ve şarkısını duyurabileceği bir balina arıyor.. Yalnız başına denizlerde gezen bu farklı balinaya dünyanın en yalnız balinası adı verilmiş...
Hikaye
SAVE ME
Yanliz balina hikayesini bilirmisin küçüğüm Balinanın 52 hertz ses düzeyinde şarkısını söylemesinin asıl sebebi yalnızlığıydı Diğer balinalar bu yüksek frekanstaki sesi duyamadıkları için ona hiç cevap vermediler Diğerleriyle iletişim kuramadığı için göç dalgasına katılamayan balina hep tek başına kaldı Bu sebeple kendisine “Dünyanın En Yalnız Balinası” adı verildi 20 yıldır hiç cevap alamamasına karşılık, şarkı söylemeye devam ediyor
52 Hertz Yalnızlığı
Oturdum. Vakit yine alın yazıma çalar. Bir kaç serçe, dilinde heyecan.. Dizlerimde hoyrat bir çöküş Uslanmaz bir heyelan.. Topraktan toprağa akıyor umudum. Yeşermemiş bağların suyu kuruyor kuyularda. Lehime dönmez bu kara çark. Divane olsam çekilmez bu diyar-ı sevda Bir kaç pınar kurur. Bir kaç ruh çıkar. Bir kaç zaman yürür belki, Araf kapıyı çalar.. Meşk ederim bir kaç telle. Gönlüm, ah u zarda sus, Bir kaç hüzne diz çökmüş, Burukça bir secde kılar. Öyle ki; Çare yoktur, çare hiçtir bu vakitten böyle. 52 Hertz yalnızlığı bu, tanırım.. Tanırım ki; bir kapım açılmaz bir mahfile. Tanırım her çare, nafiledir nafile.. Bir başımayım derin dehlizlerinde mavinin. Ve göğümü kaplıyor bir yosun karanlık Tanırım, tanıdık bu kör kütük,
Şiir
52 Hertz Yalnızlığı
Oturdum. Vakit yine alın yazıma çalar. Bir kaç serçe, dilinde heyecan.. Dizlerimde hoyrat bir çöküş Uslanmaz bir heyelan.. Topraktan toprağa akıyor umudum. Yeşermemiş bağların suyu kuruyor kuyularda. Lehime dönmez bu kara çark. Divane olsam çekilmez bu diyar-ı sevda Bir kaç pınar kurur. Bir kaç ruh çıkar. Bir kaç zaman yürür belki, Araf kapıyı çalar.. Meşk ederim bir kaç telle. Gönlüm, ah u zarda sus, Bir kaç hüzne diz çökmüş, Burukça bir secde kılar. Öyle ki; Çare yoktur, çare hiçtir bu vakitten böyle. 52 Hertz yalnızlığı bu, tanırım.. Tanırım ki; bir kapım açılmaz bir mahfile. Tanırım her çare, nafiledir nafile.. Bir başımayım derin dehlizlerinde mavinin. Ve göğümü kaplıyor bir yosun karanlık Tanırım, tanıdık bu kör kütük,
Şiir
Reklam