“Kafam çok dolu,depolama alanı satın almayı düşünüyorum”🤔 (o sırada telefonumun depolaması 64/63.87)çok absürt oldu sjsjjsshhhs😁🤪
1000Kitap
#𝙎𝙀𝘽𝙀_𝙎𝙐𝙍𝙀𝙎𝙞_𝙏𝙀𝙁𝙎𝙞𝙍☝️ 📗 (#Muhammedim) De ki: “Rabbim kullarından dilediğine rızkı bol verir, dilediğine ise az verir. Şunu bilin ki, hayır yolunda ne harcarsanız, Allah onun yerine yenisini lutfeder. Çünkü O, rızık verenlerin en hayırlısıdır.” 39 #Tefsir: 📖 📖 Sahip olduğumuz mallardan bize faydalı olacak olanlar, Allah yolunda harcadıklarımızdır. Gönül rızâsıyla veren kişi bundan ötürü bir kayba da uğramaz. Allah Teâlâ tarafından onların yeri, güzel bir şekilde yenileriyle doldurulur. Mesela dünyada benzeri maddi imkânlar lütfeder. Daha önemlisi o kişide, bitmez tükenmez bir hazine olan kanaat duygularını geliştirir ve onun iç huzurunu artırır. Âhirette ise infaktaki cömertlik ve ihlasına göre kat kat mükâfat verir. Nitekim Allah Resûlü (s.a.s.), infâkın faziletini beyân sadedinde şöyle buyurur: “Her sabah iki melek iner. Biri: «Yâ Rabbi! Senin yolunda harcayana, buna karşılık sen de yenisini ihsân eyle!» der. Diğeri de: «Yâ Rabbi! Cimrilik edenin malını telef et!» diye dua eder.” (Buhârî, Zekât 27; Müslim, Zekât 57) “Ey Âdemoğlu! İhtiyacından fazla olan malını sadaka olarak vermen, senin için iyi; vermemen ise kötüdür. İhtiyacına yetecek kadarını elinde tutmandan dolayı ayıplanmazsın. İyiliğe, geçimini üstlendiklerinden başla. Veren el, alan elden daha üstündür.” (Müslim, Zekât 97; Tirmizî, Zühd 32) “Kim, helâl kazancından bir hurma kadar sadaka verirse, ki Allah helâlden başkasını kabul etmez, Allah o sadakayı kabul eder. Sonra onu dağ gibi oluncaya kadar, herhangi birinizin tayını büyüttüğü gibi, sahibi adına ihtimamla büyütür.” (Buhârî, Zekât 8; Tevhîd 23; Müslim, Zekât 63, 64) Böyle dinî gerçekleri hiçe sayıp, sadece kendi doğrularının peşinden giden kâfirlerin âkibetine gelince: Kaynak: Ömer Çelik Tefsiri
Reklam
dilerim ki hep böyle kalırsın yavru kuş… hayatında incelikler yüzünden ne çok üzüldün. ne kimseyi yargıladın ne de kin güttün, belki de bu yüzden sen olduğum için mutluyum. dünya nimetini ebedi mi sandınız? benim çabamı dünyalık mı gördünüz? ne elimden gidene ne de başıma gelene. rabbimden gelen her şeye razıyım, o diler olur. o diler yıkılır. insanlar senin olmadığın masalarda hakkında çok konuşacak yavru kuş. onlara aldırmaman gerektiğini bildin. gıybeti geviş getiren insandan ne fayda gelir? dünya böyledir yavru kuş, iyilik için çalışan eleştirilir. tembellere ise el sürülmez. faydasız bir hayat içinde dinlenenler mi kezanacak, Allah yolunda yorulanlar mı? bin canım da olsa feda olsun yoluna. Rahmân’ın has kulları onlardır ki, yeryüzünde tevazu ve vakar ile yürürler; kendini bilmez kimseler onlara laf attığında incitmeksizin “Selâmetle!” derler, geçerler. (furkan suresi 63. ayet) söz etme bana ardan utançtan adım ardır sorma nedir ismim ki utancım bana namdır bir böyle gül için bana şâhlar gulamdır söyle bu gece bezmimize mumda gerekmez bu meclisimiz dost yüzü nuruyla tamamdır. 🐿️bismillah
Enfal/63
Müminlerin kalplerini birbirlerine O ısındırdı. Yoksa yeryüzünde ne varsa sen hepsini harcasaydın yine de onların kalblerini (böylesine) ısındıramazdın. Lâkin Allah, kalplerini kaynaştırdı. Muhakkak ki, O azizdir, hakimdir. ...
Din
O kadar ayet okudum birine takılı kaldım; "İnsanlar tesadüfen karşılaşmaz. Onları karşılaştıran Allah'tır.(enfal/63)"
Din
Vardır bir hayır…Allah elden ayaktan düşürmesin.
Herkesin zamanı var, her şey vaktine esir, hayırlısını versin Allah. (s.63) Söyleme Bilmesinler Şermin Yaşar
Alıntı
Reklam
Reklam