Şükür , kendisinden iyilik gelene karşı eylemsel ( amelî) biçimde teşekkür kıvamında yaşamaktır.Şikâyet ise olmasını isteyip de olmayan şeyler karşısında daha önce olanları ve kendisine bahşedilenleri unutup olmayanlar üzerine müşteki durumuna geçmektir.Kırk yıl sırtında taşıdığınız bir kişiyi bir gün yere indirdiğinizde size takındığı olumsuz tavır tam da böyle bir psikolojinin tezahürüdür.
Hayır, sevgili dostum ve velinimetim, yanılıyorsunuz, eğer benim duygusuz ve minnetsiz olduğumdan şüphe ediyorsanız, yanılıyorsunuz. Bana yaptığınız her şeyi, beni kötü insanlardan, onların öfke ve nefretinden beni korumanıza kalbimde hak ettiği değeri vermesini biliyorum.