Bu karanlık !
Gölgen mi senin ?
Güneş sabah yine doğacak ve senin gölgene ihtiyacım olacak gitme! sabah uyanıp elimde olmayan bir hayatı yaşamak üzere yüzümü yıkamaya gideceğim gitme ! Gitme! Çocukluğum aklıma gelince acı duymak istemiyorum gitme ! Acı yaşanmışlıklar bile bir süre sonra gülerek anlatılır, güzel anılarımız acıtmasın bizi gitme!
Gitme! Ben seni yine avluda beklerim, boyalı ayakkabılarından senin geldiğini anlarım gitme ! Gidersen kahvaltılarımızdaki tütün kokularını özlerim, kokular derin duygular taşır gitmee!
Gidersen şımarmam bi daha, gidersen bende gitmiş kadar olurum gitme!
Fener, gece ve yıldızlar
Ben ölünce,
hiç değilse
bir fener olsam;
kapında dursam,
soluk donuk geceyi
aydınlığa boğsam.
Ya da limanda
gemilerin uyuduğu zamanda
gülüşürken kızlar,
uyumasam;
dar kirli bir kanalda
bir yalnıza göz kırpsam.
Daracık bir sokağa
assalar beni
teneke, kırmızı bir fener
gemilerin uyuduğu zamanda
bir meyhane önünde
dalgın düşüncelerle
tempo tutup şarkılara
sallansam.
Ya da şöyle bir fener gülüşürken kızlar
Uyumasam.
Gözleri büyümüş bir çocuğun yaktığı
duyup da korkunca çevresinde yalnızlığı
dışarda camlarda
fırtınanın ıslığı,
kâbuslar, görüntüler, cinler.
Evet, hiç değilse
ben ölünce
Ben gidince hüzünler bırakırım
Bu senin yaşadığındır
Bir ev sıkılır kadınlardaki
Bir adam sıkılır kadınlardaki
Seni sevmek bu kadar mı
O benim yaşadığımdır.
Bazan da bir yerde kuşlar vardır
Ne uçmak, ne görünmek için
Bir karanfil pencereyi deler
Bir kapı kendiliğinden kapanır
İstesek sevişirdik, ama olmadı
Biz değil yaşayan acılardır.
Gitsem de her yerde biraz vardır
Hatırda zamansız bir plak
Bir otel kapısı, biraz istasyon
Vardır o seninle birlikte olmak
Buluşur çok uzaktan ellerimiz
Ve nasıl göz gözeyiz ansızın bir infilak.
Selam olsun bizden güzel dünyaya
Bahçelerde hâlâ güller açar mı
Selam sonsuz güneşe , aya
Işıklar, gölgeler suda oynar mı
Hepsi güzeldi kar tipi fırtına
Günlerin geçişi ardı ardına
Hasretsiz bir kanat şakırtısına
Mavi gökte kuşlar yine uçar mı
Uzak, çok uzağız şimdi ışıktan
Çocuk sesinden Gül ve sarmaşıktan
Dönmeyen gemiler olduk açıktan
Adımızı soran arayan var mı ..