"Musalla taşında duran tabutun başında beklerken, cami avlusunda, yeryüzünün en genç ölüsünün başında cemaatle bekleşirken ölüm dediğimiz şeyin sadece hayatlarımızı ifade ettiğini anlıyordum."
"Daha çok sevmek, daha çok gülmek, daha çok düşünmek isterdik. Daha çok görmek, daha çok anlamak, daha çok güvenmek isterdik. Şimdi bizden kalanlar bu istekler ve bu kelimeler.
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Yokluğunda buldum seni;
Bırak vehmimde gölgeni
Gelme, artık neye yarar?
📖Necip Fazıl Kısakürek