Ama bir kere kırılmıştım. Hayatta en güvendiğim insana karşı duyduğum bu kırgınlık, adeta bütün insanlara dağılmıştı; çünkü o benim için bütün insanlığın timsaliydi...
Aralıksız sürüp giden konuşmasını kesip sordum: “ peki o denli mutlu olduğu, kendini o denli iyi hissettiği ve övüp durduğu o günler ne zamandı?” “ o ne budala insandır” dedi ve acıyarak gülümsedi.” Kastettiği, kendinden tümüyle habersiz olduğu, tımarhanede geçirdiği günler.”...
Peygamberi dağa doğru koşarken görenler ,"Ey İsa ,aslandan mı kaçıyorsun?"diye sormuşlar.
O, "Hayır!" demiş.
"Kaplandan ,ejderhadan mı kaçıyorsun?" diye sormuşlar.O yine , "Hayır!" demiş ve eklemiş,
"ben peygamberim ,aslandan kaplandan korkmam." "Peki o zaman neden kaçıyorsun?"
diye sormuşlar. "Ahmaklardan kaçıyorum," demiş İsa, "çünkü onlarla baş edemem.