Hayat,çoğalan bir yığın ıstırap, daima artan bir hızla sona,en korkunç ıstıraba doğru tepetaklak inmektir:”Ben de iniyorum”
Ah İvan İlyiç. Beni gerçekten etkileyen bir kitaptı. Hayatını ölümüne kadar bilinçli ve doğru yaşadığını düşünerek geçirip ölümüne sayılı günler kala hayatını sorgulayan ve aslında olması gereken gibi yaşamadığını anlayan yüksek mevkili bir devlet memurudur İvan. Yaşamın önemini ve değerini bu kitapla deneyimledim. Bazı zamanlar kitaba öyle kaptırdım ki kendimi zaman zaman İvan zaman zaman İvan’ın omuzlarına ayağını koyduğu Gerasim oldum ve İvan’ı gördüm. Mutlak okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum çünkü hayatta çoğu kişi İvan gibi kaçınılmaz bir çukura düşüyor.
İyi okumalar.