Kübra Altunboğa

Puan vermedi·168 syf.··
2026 1. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2026 00:42
Balıkesir-Havran , Almanya-Berlin , Ankara Evet kitabın sizi götüreceği üç farklı şehir. Gelgelelim bana .Kitap okumayi seven birinin bu kitabı nasıl bu zamana bıraktığını düşünüyorum ama okuyup okumadığımı hatırlamıyorum tek hatırladığım lise dönemimde yapıldığını anımsadığım ve benimde katıldığım kitap analiz etkinliğiydi Maria Puderi okuduğum için mi yoksa duyduğum için mi anımsıyorum bilmiyorum. Ama tekrar ünlenmesiyle beraber ( Kendal Jenner ve Sosyal medya da popülerleşmesi )okumak istedim . Öncelikle anlatıcıyı yani bize Raif efendinin hayatını okutturan ve Hamdi beye ve hayata tilt olan kişiyi meraklandırdi okuma süresince . Eyyyy anlatıcı Raifin yaşadıklarını bu şekilde hemhal duygularla aksettirmen seni görme merakımızı ateşlemez mi diye sormak istiyorum. Tüm bunları geride bıraktığımızda Raifin hayatı ve hayata bakış açısı yaşadıkları ve aşkı beni hem hüzünlendirdi hem de hüzünlendirdi gülümseyerek okuyamadım kitabı çünkü baştan sona sonu belli olan bir durumun içinde sadece Raifin küçük çocuğunu beklemediğim bir hayatı kestirebilmek kısa aralıklı mutlu zamanların varlığından sonra gelen monoton ve alışılmış bir yaşam ve yaşam meraksizliğı ilk sayfalarda kendini belli ediyordu. Kitabı okurken sabahattin alinin kaleminin gücü ve cümlelerin akıcılığı o kadar güzeldi ki soluksuz okuma hissiyatı veriyordu ne anlattığın değil nasıl anlattığın önemli ibaresine guzel örnek teşkil edebilecek bir kitap, sabahattin alinin siyasi kimliği ve yaşadığı kaotik şüpheli hayatını da göz önünde bulundurunca okuma zevkim arttı diyebilirim , beğendim
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,4bin okunma
Reklam
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium( ben de)
6/10
·136 syf.··
2025 1. kitabı
·
31 saatte okudu
·
Okunma: 30 Mart 2025 08:39
Günlerden bir gün ben niye kitap okumaya ara verdim¿ bir tek benim gündelik koşuşturmacalarım işim yok ya diye düşünürken ülke bu haldeyken abime sen hiç toplum sözleşmesisi gördün mü şaka şaka toplum sözleşmesi kitabını okudun mu diye sordum. Okumayan mı kaldı minvalinde cevap verince bir süre sessizlikten sonra kitap hakkında fikrini sorduğumda okuyup kendi fikrini edinebilirsin cevabı üzerine başladığım kitap ve incelemesi üzerine …. Siyaset felsefesi pek okumamış biri olarak bu kitabı nasıl değerlendirecegimi bilmiyorum genel olarak beğendim çünkü ideal bir toplum tasarısı sunmuş idealizmi severim çünkü temel taşlar oluşturur ama okurken Rousseaucumu eleştirdigim noktalarda çok oldu. Yazar toplumsal huzur ve adalet peşinden güzelce koşuyor genel iradeye de tapıyor. ama ya genel irade manipüle edilirse ya hep ortak iyiliği düşünmezse o halde azınlıkların hakları ve bireyin özgürlüğü ne olacak. Aslında yukardan baktığımızda adil ve ortak iyiyi gözeten bir toplumun parçası olmak toplumsal bir düzenin içerinde var olmak iyi ve hoş gözüküyor.İcine girdiğimizde ise bazı açık kalan noktaların varlığı dikkatimizi çekiyor. Kalabalık nüfuslar içinde bunu gerçekleştirebilmek kolay olmasa gerek. Umarim Rousseau hiç çoğunluğun zorbalığına uğramaz heleki sosyal medyanın bu denli yaygın olduğu kimsenin okuyup araştırmadığı link kaydırarak kanaat önderi seçtiği influsırının tek lafıyla doğruyu yanlışı görmeden kitle halinde hareket eden toplumu hayal edebilmek onun da hayal dünyasını aşmış demek ki. adaletin çoğunluğun iradesi değil dokunulmaz haklarımızın korunması temelli olduğu eşitlikçi, hukuğun üstün olduğu adil bir dünya.. rüya bitti
Toplum SözleşmesiJean-Jacques Rousseau · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201917,9bin okunma
yarım kalan bir aşkın gölgesinde tamamlanan kitap
Puan vermedi·424 syf.··
2022 27. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 06 Kasım 2022 21:27
Roman türünün dünyaya 15.yyda Fransada gözünü açmasıyla edebiyatın nur topu gibi bir türü olan junior roman beynine giden fazla oksijenden dolayı ağlak sesini daha da yükselterek herkese duyurdu.Türk edebiyatına ise 19.yyda tanzimatla birlikte yamuk yumuk bir şekilde girişini gerçekleştirdi.Yüzyılın sonlarına doğru ilk kadın romancımız Fatma Aliye bu türde güzel örnekler ortaya çıkardı.Fikir ,tarih, siyaset tarzı kitaplar ,hikaye, kıssa ve şiirlerin hüküm sürdüğü bir zamanda yavaş yavaş gelişimini sürdürmeye başlayan Roman ,İngiliz edebiyatında ise Jane Austen gibi yazarlar sayesinde bu süreci hızlandırdı. Jane Austen idealler ve hislerinin tercümanligini yapıp kendini ve çevresini sanatla anlatma işini çok güzel bir şekilde kalemine yansıttı.Hele ki 18-19yy.ingiliz edebiyatinin o dönem roman türünü pek önemli bulamaması ve yazın dünyasında kadın adının olmamasıma rağmen Jane Austenin bu başarıya ulaşması her zaman beni gururlandırıyor.Düsünsenize cinsiyetinizden dolayı sizi sadece ev işleri ile bağdaştıran hor gören bir zihniyete karşı asil ve dik duruşunuzla tüm zorluklara tutkuyla sarılıp eserlerinizde kendi adınızı kulanamama acısına rağmen "gizli bir kalem " kalarak enfes kitaplar yazıyorsunuz ve 2022 yılında hâlen ölümsüzsünüz ,harikaa!!! Kitaba gelecek olursak filmi dolayısiyla gölgede kalması gibi bir talihsizlige uğraması beni üzen bir durum.Onun dışında kitap tam bir dönem kitabı.18.yy İngilteresini adeta cümle içerisinde seyretme şansı veriyor. Çağın kadınlarının hayata bakış açısı, evlilik kurumu(!),toplumdaki statüler , hiyerarşik düzen , mülkiyet, romantik ilişkiler, kadının mirastan men edilmesi , sosyal hayat ve balolar gibi bir çok olayı akıcı bir dille bize sunuyor.Yani çağının tanığı bir kitap.. Karakterler: Bennet ailesi(Jane , Elizabeth,Mary ,
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202597,9bin okunma
Beni gerçekten duyun :D
Puan vermedi·200 syf.··
2022 15. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 01 Mart 2022 14:35
Şener Şen'in Yol Ayrımı filmini izlerken Altan'nın "Mazhar'a" diye bıraktığı kitabı.Filmde kitaptan okunan Jorge Luis Borges'in Anlar şiiri ile Altan'ın mezarı başında çok güzel bir sahne oluşturulmuştu.Heh bende burda gördüm kitabı Anlar şiirini de çok seviyorum kesin okumalıyım dedim ama keşke böyle bir hata yapmasaymışım .kitaptaki şiirler gerçekten çok güzel seçilmiş ama genel olarak kitabı okurken aşırı aşırı derecede sıkıldım ve kendimi zorlaya zorlaya bitirdim.Ebeveyn rehberi tarzı bir kitap okumak isteyen okusun ama bence okumasanızda olur :D
Gerçekten Beni Duyuyor musun?Leyla Navaro · Remzi Kitabevi · 20191,503 okunma
Tam bir rahatlatmaya değil rahatsız etmeye geldim kitabı
Puan vermedi·687 syf.··
2022 9. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 14 Şubat 2022 01:12
Boooşaaa kürek çek hep aynı ,bana sorun bi' kim haklı? Acıııyı sevmek olur muuu? Artık içime sinmiyor.. Acıyı böylesine derin işlemek ,tek bir kavramı yeknesak anlamının üzerine çıkartıp bir çatışma yaratmak , sefaleti hissettirmek, Raskolnikov,Sonya ,Dunya,Razumihin ,Svidrigaylov her birinde can bulmak bir yazar böylesine etkili bir yazın nasıl açığa çıkarır hep hayret etmişimdir.Binaberin biyografileri okumayı hep çok sevmişimdir. İdamdan son anda dönmüş bir yazar, ölümle burun buruna gelmiş biri var karşımızda.Belki de son anda af çıkmasaydı bugün bu güzel eserini okuyamacaktık.Mihailin , annesinin , eşinin sevdiklerinin ölümü; hastalığı ,yeni aşkı Anna Snitkinası tüm bu çalkantıların bıraktıkları ve metrukat ruhların gölgesinde oluşmuş bir eser Suç ve Ceza .. Kitap boyunca Raskolnikov benim için her ne olursa olsun bir katildi ve akıbetini merakla beklediğim için bir çırpıda okumama vesile oldu kitabı.Vakur ve mağrur bir genç hemde üniversite eğitimi almış biri bu olayı nasıl olurda gerçekleştirirdi.Tabi ki kendince oluşturduğu idealler ve anlam üzerine istediğini yapmak mübahtı. Peki ya insan doğası :) bunu atlamışti ya da atlamamıştı tam bir oksimoron çıkmazı.Kelimeler üzerine mahdut bir alana anlamlar yüklemenin sadece gündelik konuşmanın kolaylaştırılması için yapılmış/evrilmiş bir zihin oyunu olduğunu düşünüyorum.Bu oyunun birinci leveli kolay,basit ve güzel.Ama level atladıkça zor, karmaşık ve acı.Sonu olmayan bir oyun.Kitabın sonu karanlık bir tünelin ucunda görülen zayıf bir ışık.Işık her zaman güzeldir . Tıpkı kitap gibi .Ben çok sevdim kesinlikle okunması gereken eserlerden.Kitapla kalın.Son olarak ; "1931 yılında doğdum. 1937 yılında annem öldü. 1944 yılında Dostoyevski’yi okudum. O gün bugün huzurum yoktur. Biyografim bu kadar... " diyordu Cemal Süreya
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025194,4bin okunma
Reklam