Muhteşem eser! Hitler ve Dünya tam anlamıyla olduğu gibi karşı-karşıya. Yazar belki de intihar etmeseydi, bu uzun öykünün devamı, Stalin ve Hitler baş rollerde olarak beyaz sayfalara taşına bilirdi.
Dün akşam bana: "Seninle şöyle bir oturup konuşamadık!"
demişti. Ben artık böyle düşünmüyordum. Dün akşam onunla uzun uzun konuşmuştum.
O bu dünyadan ayrılırken, benim hayatıma, başka hiçbir insana nasip olmayacak kadar canlı bir şekilde giriyordu. Bundan sonra onu daima
yanımda bulacaktım.
Sizinle, bunun için dost olabileceğimizi zannediyorum. Çünkü halinizde o manasız kendine güvenme yok... Fakat bilmem... Ne kuzuların
ağzından vahşi kurt dişlerinin sırıttığını gördüm..."