Hermann Hesse'nin deyişiyle, "bütün bir kuşağın insanlarının iki ayrı yaşam biçimi arasında sıkışıp kalarak kendini anlama yetisini yitirdiği ve her türlü standardın, korunmuşluk duygusunun ve kabullenmenin elden kayıp gittiği" zamanlarda yaşıyoruz.
Sessizlik büyük suçtur, çünkü sessizlik yalnızlığı anıştırır ve korkutucudur. İnsan söylediklerine kafayı fazla takmamalı yahut onlara fazla anlam yüklememelidir: Sanki anlamaya çalışmadığınızda söyledikleriniz daha etkili olur. Bu insanların hepsinin bir şeyden korktuğu hissine kapılırsınız.
Hayatta sevdiğin her şey sana sırt çevirecek ya da ölecek.
Hayatta yarattığın her şey bir kenara atılacak.
Hayatta seni gururlandırmış ne varsa hepsi çöpe gidecek.