Tarihin başlangıcından bu yana gerçekleşen bu en büyük savaştan[II.Dünya Savaşı] yeni bir dünya doğmalıdır; insanlığın fedakârlıklarını haklı çıkaracak bir dünya. Bu yeni dünyada zayıf güçlünün, iyiyse kötünün suistimaline uğramamalı; fakir zenginin şiddetiyle aşağılanmamalı.Zihnin yaratımları, bilim ve sanat, topluma insanlığın daha iyi ve barış içinde yaşaması için hizmet etmeli, bireylerin bencilce servet edinmeleri için değil. Bu yeni dünya mazlumunun ve hor görülenlerin değil, onur ve saygınlıkta birbirine eşit özgür insanlarla ulusların dünyası olmalı.
...Genelkurmay karargâhının ikinci katındaki genişçe odada,harita serili bir masanın başında, M.Kemal ve Fevzi Çakmak Paşalar, konuşmadan oturuyorlardı. Yalnız M.Kemal Paşa'nın iri taneli kehribar tespihinin tekdüze şaklaması duyulmaktaydı.
Sonra bilmediğim bir ruh bütün gün
Beni yukarılara çıkarıyor neşeli düşüncelerle.
Sevgilim gelip ölü buluyor beni düşümde
Ve öyle bir hayat soluğu veriyor ki öperek dudaklarımdan
Dirilip imparator oluyorum birden.
Ah,aşkın gölgeleri bile sevinçle dolu olursa böyle
Kimbilir ne tatlıdır aşkın kendisine kavuşmak!