Maddi anlamda dünya da ki her bozulma insanın bozulması ile başlar.İnsan ise maneviyat noktasında ki eksiklikleri yüzünden maddiyata karşı dengesini koruyamaz ve maddi alemede adalet(denge) ile hükmedemez.Nitekim köklü devletlerin, medeniyetlerin yok oluşu hep bu sebepten ötürüdür.
Medeniyetlerin yok oluşu, kendisi üzerine düşünmeyen insan güruhunun çoğalması sebebiyledir. "Bozulan" tüccar ticareti, bozulan çiftçiler tarımı, bozulan din adamları dinleri, bozulan devlet adamları devletlerin çürümesine yol açmıştır.
Herşeyden önce insan kalitesinin yükseltilmesi gerekir. Ve bu da ancak maneviyatı yüksek nesillerin yetiştirilmesi ile mümkündür.