İnsanlar yaratılışlarının gereği madde ile mana dengesinde yaşamak isterlermiş. Madde tükenince geride bıraktığı boşluğu mana doldurur; yahut mana yükselince mana bedeni terkedip gidermiş. Zaten Allah da insanı bu mana madde dengesi üzerine yaratmış.