“Yapamam ki!”, “Beceremem ki!” gibi gerekçeleri kullanırız.Oysa,bir şeyi denemeden beceremeyeceğimizi nasıl bilebiliriz.Yenilgiyle yüzleşme korkusuna tutsak olmak ise büyük bir yenilgidir.
Üstelik, “Yapamam ki!”gerekçesiyle gerçekleştirmekten kaçındığımız davranışların çoğu aslında yapmak istediklerimizdir.Yapmak istemediklerimiz zaten aklımıza gelmez.