Veli kulun biri demiş ki :
" Ben Allah'tan isterim, niyet eder ona bırakırım, Allah verirse bir kere sevinirim, vermez ise on kere sevinirim." Ve yanındakiler şaşırmışlar:
" Bu nasıl olur? İnsan hiç Allah'ın vermediğine sevinir mi?"
" Ben sevinirim" demiş kul. " Allah'ın o verdiği benim istediğim içindi, vermediği ise kendi tasarrufudur, ben bilmem ki, benim hakkımda en iyi bilen Alim olan Allah'tır."
Karşında o kadar çok maskeli insan var ki onları tanımak için yoruluyorsun. Şayet dikkat edersen güzel olan bir şey var ; o senin hakkını aldıkça, sen onun sevaplarından kazanıyorsun. O halde kaybettim diye üzülme, biraz daha derin bakarsan, aslında kazandığını fark edeceksin!..