Hazeyn

Hazeyn
@Alidgr4
Dert tekamül yolculuğudur . Yürütür, büyütür, pişirir...
ÂLİMLERİN VAKTE VERDİKLERİ KIYMET: Hasan-ı Basrî (r.a.) şöyle buyurdu: “Ey Âdemoğlu! Senin ömrün günlerden ibârettir. Bir gün geçince senin de ömrünün bir kısmı gitmiş olur. Ben öyle bir topluluğa ulaştım ki onların vakitlerini zâyi etmeme hususunda gösterdikleri gayretleri, sizin altın ve gümüş biriktirme gayretinizden daha fazla idi.” Büyük bir hadîs, nahiv ve fıkıh âlimi ve İmam-ı Âzam Hazretlerinin hocası olan Hammad bin Ebû Süleyman’ın (r.a.) talebelerinden Abdurrahman (rah.) dedi ki: Şayet Hammad Hazretlerine yarın öleceği söylenilse günlük amellerine hiçbir ilâvede bulunmasına ihtiyacı olmazdı (yani bütün vaktini zaten hayırlı ameller ile geçiriyordu). O, ya hadîs-i şerîf rivâyet eder yahut Kur’ân-ı Kerîm okur veya Hazret-i Allâh’ı tesbîh eder yahut namaz kılardı. Gününü bunlara taksim etmişti. Nitekim Hammad Hazretleri namazda iken vefat etmiştir. Büyük kırâat ve nahiv âlimi İmam Halîl’e (rah.) en güç gelen vakit, yemek yediği vakitti. İmâm Ebû Yûsuf Hazretleri, ölüm döşeğinde iken talebelerinden bazılarıyla fıkhî meseleler hakkında konuşurdu. Sırf onlara fazladan bir şeyler öğretebilir miyim diye bir an bile olsa ilmî meseleleri konuşmaktan, anlatmaktan geri kalmazdı. Bu, âlimlerin ve meşâyıhın yoludur. Çünkü onlar: “İlim beşikten mezara kadar tahsil edilir” derlerdi. Hanefî mezhebinin büyük fakîhi İmâm Muhammed (rah.) geceleri hiç uyumazdı. Yanına birçok kitaplar alır, bir fenden yahut bahisten yorulunca diğerine bakar, uykusunu da su ile vücûdunu serinleterek açar ve “Uykunun sebebi hararettir” derdi. Taşköprüzâde (rah.) diyor ki: Hanefî fakihlerinden Isâm el-Belhî (rah.), işittiği bir şeyi hemen o anda yazabilmek için bir kuruşluk kalemi bir altına almıştır. Zîrâ ömür kısa, ilim ise çoktur. Talebeye yakışan; vaktini, hatta hiçbir ânını zâyi etmemek,
Din
Reklam
Termodinamik
►Termodinamiğin 3. Yasası Bu yasa, mutlak sıfır sıcaklığına (0 Kelvin) inildiğinde tüm parçacıklarının entropilerinin bir sabite yaklaşarak eşit olacağını belirtmektedir. Entropinin bir sabite yaklaşması sırasında tüm işlemler giderek yavaşlar ve sabitte durma noktasına gelir. Arnold Sommerfeld'in termodinamik hakkındaki bir sözüyle yazımıza son verelim; 'İlk defa öğrendiğinizde ne olduğunu bile anlamazsınız. İkinci defa üzerinden geçtiğinizde, 1-2 nokta hariç anladığınızı düşünürsünüz. Üçüncü defa baktığınızda ise anlamadığınızı bilirsiniz ama o zamana kadar konuya alıştığınız için bu sizi o kadar rahatsız etmez.'
Bilim
Termodinamik
Termodinamik yasaları Termodinamiğin ikinci yasası : Isıldevinimin ikinci yasası, izole sistemlerin entropisinin asla azalmayacağını belirtir. Bunun sebebini izole sistemlerin termodinamik dengeden spontane olarak oluşmasıyla açıklar. Buna benzer olarak sürekli çalışan makinelerin ikinci kanunu imkânsızdır. Yani devirdaim makinası imkansızdır. Buda enerji bir halden diğer bir hale geçerken mutlaka birazı kaybolur...
Bilim
Termodinamik
>>> Termodinamiğin birinci yasası :"enerjinin korunumu" olarak da bilinir. Bu yasaya göre: « Bir sistemin iç enerjisindeki değişim miktarı, o sisteme ilave edilen ısı miktarı ile sistemin çevresine uyguladığı iş arasındaki farka eşittir. Sadi Carnot (1796-1832), termodinamik biliminin kurucusu olarak kabul edilir. Termodinamik her ne kadar sistemlerin madde ve/veya enerji alış-verişiyle ilgilenir..
Bilim
Termodinamik
Termodinamik Yasaları Termodinamiğin Sıfırıncı Yasası Bilindiği gibi sayma sayıları birden başlamaktadır. Buna rağmen, termodinamik yasalarının birden değil de sıfırdan başlamasının sebebi, bu yasanın birinci ve ikinci kanunlarının ortaya konmasından yarım yüzyılı aşkın bir süre sonra anlaşılabilmesidir. Bu kanun ilk olarak 1931 yılında R. H. Fowler tarafından ortaya konmuştur. Bilindiği gibi, yüksek ısılı yerden düşük ısılı yere doğru daima bir geçiş söz konusudur. Bu olgudan hareketle, Termodinamiğin Sıfırıncı Yasası, “termal denge” kavramına dayanmaktadır ve şu temel yargı ile ifade edilmektedir: “İki ayrı cisim bir üçüncü cisimle ısıl dengede ise birbirleriyle de ısıl dengededir.” Bu ifade, temas halinde olan cisimlerin ısı alış verişinde bulunduklarını ve belirli bir süre sonunda da termal dengeye gelerek aynı sıcaklıklara sahip olacaklarını söylemektedir.
Bilim