Basit dünya düzeni karşında,en modern fikirlerin ışığında bile hiç eksilmeyecek olan bir kitap. Sizce distopik bir kitap mı ? Bence kesinlikle değil. İnsanoğlu yeryüzünde barındığı müddetçe büyük biraderler hep var olacak. Ama şunu da unutmamak gerek büyük biraderlerin saltanatı da ebediyete kadar sürmez. Beni en derinden etkileyen ayrıntı düşünce polisleri. Bu kadar mükemmel tabir yoktur. Not: Kimse düşüncelerinize polis olamaz, öldüremez. Çünkü fikirlere kurşun işlemez.