"Yurtseverlik" adına bizim kafamıza sokulan bu ulusal nefret duyguları yerine, çocukluğumuzdan beri bize anlı şanlı bir şeymiş gibi öğretilen cinayetlere, yani savaşa bağlı bu şan ve şeref yerine bizlere bütün bu insanları bölmeye yarayan askerlik, diplomatlık ve politik meslekleri hor görmeyi ve onlardan tiksinmeyi öğretselerdi; bizlere insanların hiçbir özelliği olmayan siyasi devletlere bölünmesini, çeşitli anayasaların ve sınırların olmasını ilkel bir kültürün belirtisi olarak görmeyi öğretselerdi; yabancıları, tanımadığı insanları en küçük bir neden olmaksızın katietmenin ancak yolunu şaşırmış bir hayvan seviyesine düşmüş bir insanın yapabileceği en korkunç cinayet olduğunu öğretselerdi; bütün insanlar işte bu kanaate varsaydı neler olabileceğini düşündüm.