Görünen o ki kaçınganlar partnerleri hakkında olumsuz düşünmekte, onları muhtaç ve fazla bağımlı -ilişkilere bakış açılarındaki büyük bir etmen- görmekte hızlı davranıyor, fakat ilişkiyle ilgili kendi ihtiyaçlarını ve korkularını görmezden geliyorşar. Başkalarını muhtaç olduğu için küçümsüyor, kendileri bu ihtiyaçlara bağışıklık kazanmış gibi görünüyorlar. Fakat durum sahiden böyle mi?