Kitap daha çok şadiye osmanoğlunun kendi hayatını anlatıyor.Genede Abdülhamid hakkında bir kaç bilgi var.önermem ancak hatırat olduğu için okumanızda fayda var.
Kesinlikle muazzam bir şaheser.Kitap belge ve hatirata boğulmuş üstelik dilide akıcı ve sade.Bu kitabı okuyup Ulu Hakanin merhametine,çalışkanlığına,zekasına,yenilikçilik ve muhafazakar dengesine hayret duymamak mümkün değil.Hem o dönem hakkında merakı arttıracak Hemde aradığınız soruları karsilaya bilecek muazzam bir eser.Diger 2 ciltini okumak için sabırsızlanıyorum.Ve araştırmacı olsun veyahut olmasın herkese öneriyorum baslangic ileri seviye fark etmek sizin herkesin okuyabilecegi bir eser.