-Ne biçim dünya bu be! İnsanlar aya gidiyor. Elektriğin çevresinde dönen tatarcıklar gibi dünyanın çevresinde vızır vızır dönüyor uydular ama, burada, şu garipler köşesinde ne yasa var ne de zavallıyı koruyan, onu düşünen biri... Eliniz den geleni ardınıza koymayın. Gebertin beni
?
Neden liman diyince
Hatırıma direkler gelir
Ve açık deniz diyince yelken?
Mart diyince kedi,
Hak diyince işçi
Ve neden ihtiyar değirmenci
Allaha inanır düşünmeden ?
Ve rüzgarlı havalarda
Yağmur iri yağar?
"Doktor," dedim sonunda, "Eskimoları bilir misiniz?" "tabi bilirim," dedi ayağı kalkarken. "İşte bakın ben onlar gibi ölmek istiyorum." bir şey anlamadığını görünce ekledim: "ben beyaz duvarlı bir odada, bir yatağa bağlanıp bir yıl yaşamaktansa bostanımdaki kabanlarım arasında yüzüstü düşmeyi yeğlerim"