Zain (12 yaşında çocuk): Anne ve babamdan şikayetçiyim.
Hakim: Neden?
Zain: Beni dünyaya getirdikleri için..
————————-
Maysoun: ülkeniz sizin olsun. Gidecem buralardan.
Zain: Nereye?
Maysoun: İsveç’e. Orda çocuklar eceliyle ölüyormuş.
———————
Zain “dünya berbat bir yer, cehennemde yaşıyorum”
———
Zain:” hayat böyledir. İyi insanlar olacağımızı, sevilip sayılacağımızı düşünmüştüm. Ama Allah bizi öyle yaratmadı. Bizi ötekilerin paspası olarak yarattı.
————
Zain:” yetişkinler size sesleniyorum. Çocuk yetiştirmeyecekseniz, çocuk yapmayın.”
Ay karanlık
Maviye
Maviye çalar gözlerin,
Yangın mavisine
Rüzgarda asi,
Körsem,
Senden gayrısına yoksam,
Bozuksam,
Can benim, düş benim,
Ellere nesi?
Hadi gel,
Ay karanlık...
İtten aç,
Yılandan çıplak,
Vurgun ve bela
Gelip durmuşsam kapına
Var mı ki doymazlığım?
İlle de ille
Sevmelerim,
Sevmelerim gibisi?
Oturmuş yazıcılar
Fermanım yazar
N'olur gel,
Ay karanlık...
Dört yanım puşt zulası,
Dost yüzlü,
Dost gülücüklü
Cıgaramdan yanar.
Alnım öperler,
Suskun, hayın, çıyansı.