"İrfan Kurudal, cinselliğin, Türkiye'deki bütün toplum katmanlarının bilinçaltına inanılmaz bir biçimde egemen olduğuna inanıyordu. Sigmund adlı profesör hayatta olsa, teorisinin kanıtlanması için müthiş bir laboratuvar olabilirdi Türkiye."
Veda'yı okumak, eleştirenin de eleştirileninde aslında ülkesini sevdiği gerçeğiyle yüzleşmek gibi. Yöntemler değişse de vatanı savunmak idi gayeleri. Maalesef her iki taraf için de; "Hüküm verirken isabet ederse 2 etmezse 1 sevap alırlar." düşüncesinde olduğu gibi bir karşılık bulurlar da diyemiyoruz. Bazıları sürgün hayatı yaşamaya mahkumdular ya da mahkum edildiler.
Veda etmek ne zormuş. Sevdiğine, memleketine... Hata minareye, martıya, denize....