Şunu hiç unutmayın ki aklını ve kalbini ikisini de bir arada kullanamayan insan ilkönce kendine ihanet etmektedir. Kendi menfaati uğruna her şeyi yok sayan insanların elinde sonunda varacağı yer hüsrandır. Çünkü insan içinde yaşadığı hayatı, çevresini ve kendini daha da geliştirmek için büyük bir çaba içinde olmak zorundadır. Şunu hiç unutmayalım ki insan bir mücadeledir. Kendi gerçek gücümüzün farkına varmak ve doğruları savunup yanlışlara karşı dimdik durabilmek için acilen kendimizi tanımaya başlamalıyız…
Farabi insanın beden, akıl ve ruhtan oluştuğunu,kendi özünü tanıması için önce Allah’ı tanıması gerektiğini savunur. Ardından da insanın her daim üretim ve bilgiyle içiçe olması gerektiğini de söyleyerek Kuran-ı Kerim’de de zikredildiği gibi “İnsan başıboş, sorumsuz bırakılacağını mı sanır?” ayetine atıfta bulunarak, insanın yer yüzünde başı boş kalacak bir varlık olmadığını, zamanın boş işlerle heba edilemeyecek kadar kıymetli olduğunu söyler.