Asif Yusifov

Asif Yusifov
@Aska55
Bu ay okuduğum ve 10/10 puan verdiğim kitaplar 🪐 On Kişiydiler ( katili nerdeyse en başından beri doğru tahmin etmeme rağmen çok keyifliydi) 🪐 Marslı( daha çok bilim kurgu okumak istiyorum👀 Kurtuluş Projesi'ni de okumam lazım en yakın zamanda) 🪐Ölüm Beni Bulana Dek ( polisiye seviyorsanız n'olur okuyun👉🏻👈🏻) Aslında Hainin Mührü serisini dahil etsem mi emin olamadım ama 9 puan son kararım ✌🏻 Bu ay okuduğum ve hiç sevemediğim kitaplar 🪐 Diyarların Yazarı 😔😔 Yağmur genel olarak sevdiğim bir booktober ama kitaplarını hiç sevemiyorum ve yüksek ihtimalle bu onun okuduğum son kitabı( inceleme yazmıştım ama nasıl eklendiğini bulamadım maalesef) 🪐 Anlaşma Hiç benlik bir kitap değil dizisi de çekildiği için ve çok övüldüğü için merak edip PDF olarak okudum smutları atlamama rağmen sevmedim. Ayrıca Garret pek de sevilesi bir erkek karakter değil ve booktokda çok seviliyor.😔 Kitabın sonlarında biraz düzelmesine rağmen yürüyen Red Flag. Okuduklarıma bile eklemedim. 🪐 Çalıkuşu Zaten sınav için okudum ama neredeyse kitap boyunca tüm erkeklerin Feride'nin peşinden koşmasını okuyoruz. Cidden baydı. Kitabın sonuna değinmek bile istemiyorum. Yazım dili hiç ağır değildi bu arada.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2017 18. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 26 Nisan 2017 22:44
“Başka bir gezegene, oradaki kayaların yapısını incelemek için araç gönderebilecek kapasiteye sahip bu şizofrenik insanlık, milyonlarca insanın açlıktan ölmesini umursamayabiliyor. Mars’a gitmek, yanı başındaki komşuya gitmekten daha kolay görünüyor.” Demiş Jose Saramago 1998 yılında Nobel Edebiyat Ödülü’nü aldıktan sonraki konuşmasında. Aslında bu anlamlı cümlesinde bile bu Körlük kitabındaki karakterler gibi bizlerin körleşmeye başladığını değil, aksine hepimizin kör olduğunu, kör olup baktığımızı, bakabilen ama görmeyen kör insanlar olduğumuzu belirtmiş. İnsanların yanındakini görmeden, umursamadan hayatlarına devam etmesine, iktidarların, baştakilerin bir yaşamı değersizleştiren tutumlarına karşı ettiği mücadelesinde yazar her daim kitaplarında da devam etmiştir hatta bu mücadelesinde kiliseden bile aforoz edilip ülkesini terk etmek zorunda kalmıştır. Kitabı okuduktan sonra kitap hakkında birçok kaynak okudum, haliyle bu kadar güzel kitap okununca insan kitap hakkında araştırma yapmak istiyor ve kitap hakkında inceleme yazarken de okuduğu yazıların etkisinde kalabiliyor, onun için bazı cümlelerim okuduğum yazıların etkisindendir ve tabii Saramago'nun cümleleri de mevcut. Körlük bir post apokaliptik roman, ama en güzel tarafı da alışageldiğimiz nükleer savaş, sebebi bilinmeyen veya bir deney sonucu zombileşme vs. gibi bilindik bir konu olmaması, aksine daha gerçekçi, herkesin hayatında en az bir kere kendi açısından düşündüğü, belki de en çok korkulan engellerden biri olarak görülen, tüm insanların çok net olarak rahatlıkla hissedebileceği şekilde bir kıyamet sonrası, ama bu sefer kıyamete sebep olan ise bulaşıcı olan “körlük”. İnsandan insana geçen, tedavisi olmayan daha doğru tanım yapmak gerekirse körlük ama nasıl bir körlük olduğu da bilinmeyen bir körlük.
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma