Aslıhan Öner

Aslıhan Öner
@Aslhanoner

Aslıhan Öner

, bir kitap okudu
9/10
·68 syf.··
Beğendi
·
2017 2. kitabı
Stefan Zweig
7.6/10 · 266,8bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·68 syf.··
Beğendi
·
2017 2. kitabı
Şu zamana kadar okuduğum sayılı sayıda klasik kitap vardır. Her kitabı özenle seçtiğim gibi, klasiklere ayrı bir özen gösteririm. Yeni yeni başlamış biri olarak bu türden soğumayı istemem sonuç olarak. Okuduğum ilk Stefan Zweig kitabı Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu oldu. Okurken yaşadığım duygu geçişleri o kadar muazzamdı ki. Açıkçası bir erkeğin bir kadının duygularını bu kadar yoğun ve gerçekçi yazabilmesi beni çok şaşırttı. Kitabın tanıtım kısmında, bu aşkta tarafların değil de tek bir tarafın olduğu belirtiliyor. Gerçekten de öyle. Çaresizce aşık olan kadınımıza kızamıyorum bile. Ben olsam böyle yapar mıydım diye düşündüğüm kısımlar oldu ister istemez. Halbuki kendimi onunla karşılaştırmam olanaksızdı. Olağanüstü duygular okuyoruz. Ciddi anlamda olağanüstü. Kendi içinde emek verdiği aşkın filizlenmesini ve o aşkın saf bir masumiyetle büyüdüğüne tanık oluyoruz. Boğazımda takılı olan bir düğümle okudum kitabı sanki. Kadının yaşadığı duyguları okumak bile bu denli ağır gelirken gerçekte olsa nasıl olurdu acaba dediğim oldu çok kez. O kadar olaydan sonra bile sevdiğini suçlamaması, kabullenişi, sevdiği adamla yaşadığı o küçük ve unutulmaz anları... Kitap her bir parçasıyle bir bütündü. Muazzamdı. Herkese şiddetle tavsiye ediyorum. İmkânınız varsa alın ve okuyun. Kitaplığınızda bekletiyorsanız hemen açıp başlayın. Okuyun.
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma

Aslıhan Öner

, 2017 okuma hedefini ekledi.
2017 OKUMA HEDEFİ
2/50 kitap - %4 tamamlandı
2 kitap okudu
50 kitap
172 sayfa
2 inceleme
0 alıntı
9/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
Öncelikle ufak ufak bir iki spoiler var. İster istemez yazdım aman spoiler istemeyenler dikkat etsin. Klasik okumaya yeni yeni başlayan biri olarak söylüyorum, gerçekten harika bir kitap. Başlarda ne olduğunu anlayamasam da yaklaşık 30 sayfa sonra artık karakterleri anlamaya başladım. İşin tuhaf yanı, kitap bittiğinde aslında hiçbir karakteri çözemediğimi anladım. Son sayfaya kadar neler olduğunu asla anlayamadığım bir kitap oldu. Burada anlayamamaktan kastım kitabın sonu ile ilgili. Bir iki karakterden şüphelensem bile asla tam olarak kitabın nasıl biteceğini tahmin edemedim. Aslında neler olduğunu anladığımız kısımda bir adamın ikiye bölünmüşlüğüne tanık oluyoruz. Yaşanan olayın zamanla kontrolden çıkması karakterimizin deliliğin kıyısında dolaştırdığını hissettirdi. Diğer bir yandan bu kadar olay sonrasında bir o kadar da aklı başında davrandığını görüyoruz. Bence Dr. Jekyll ve diğer herkesin sona gelindiğini hissettiğine eminim. Olayların o raddeye varabileceğini hiç düşünmemiştim. İşin aslı, öyle bir radde olduğunu da düşünmemiştim. İlk bölümden son bölüme kadar bir çok mesaj barındıran bir kitaptı. Sonunda ise hayata ve kendi kişiliğinize dair bir şeyleri sorgulamanız ve ders çıkarmanız gerektiğini hissediyorsunuz. Herkesin okumasını şiddetle tavsiye ettiğim bir kitap oldu ve asla unutmayacağım kitaplar arasında yerini aldı.
Dr. Jekyll ile Bay HydeRobert Louis Stevenson · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202427,2bin okunma

Aslıhan Öner

, bir kitap okudu
9/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
Robert Louis Stevenson
7.8/10 · 27,2bin okunma