Ece Ateşok

7/10
·139 syf.··
2022 12. kitabı
Ben sarıyı , #josésaramago sarı kitaplarını seviyorum beni bu usta ile tanıştıran @bibliyofilklubu teşekkür ediyorum. Sarı kitaplar kütüphanemde yerini aldı ve okunmak için beni bekliyor #körlük , #görmek Ben artık alıştım ve sevdim virgül ile ayrılan cümlelere,konuşmalarda ayrım olmamasına,büyük harf ,küçük harf farkına ve bundan keyif alıyorum Gelelim #kabil e ... bir önce okuduğum saramago kitabı olan #ölümbirvarmışbiryokmuş kadar beni etkiledi mi.. hayır.. sıkıldım mı hayır, sevdim mi EVET tavsiye eder miyim? herkese değil Hepimizin bir yerlerden bir şekilde duyduğumuz habil/kabil kardeşlerine değişik bir yaklaşım olmuş nasıl mı sanki biraz #kahpebizans  izler gibi️️ Kimileri inandıkları şeyi anlamayı sever, kimileri ise anladıkları şeye inanmayı... Ama benim dinler tarihi  konum zayıfmış bunu anladım ,çeşitli dönemlerde ,çeşitli kavimlere gelen uyarıları,yıkımları,cezaları  paralel evrenlerde,zaman makinası ile gezer gibi eşeki ile gezen kahramanımızın yorumları ve bunu efendi ile yorumlamaları bazen çarpıcı bazen de komik #okudumbi̇tti̇ #josesaramago #körlük #görmek #ölümbirvarmışbiryokmuş
KabilJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201814,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
7/10
·520 syf.··
Beğendi
·
2022 10. kitabı
Tavuk mu yumurtadan Yumurta mı tavuktan.. kitap bitti ama karar veremedim#masumiyetmüzesi Kitap için mi müze yoksa müze için mi kitap Ama ikincisi bende ağır basıyor kızmasın bana Orhan Pamuk #orhanpamuk Harika  iki cümle arasına yazılan 500 sayfa diyeceğim.. Ama büyük usta olmak da bu değil mi.. "Hayatımın en mutlu anıymış, bilmiyordum. Bilseydim bu mutluluğu koruyabilir her şeyde bambaşka gelişebilir miydi? " "Herkes bilsin,çok mutlu bir hayat yaşadım" Nasıl güzel bir anlatım ve özet.. Kitap için aşk romanı diyenler var ama bence sadece Kemal'in takıntısı. Kitapta kaç kez Füsün yazılmış bilmiyorum ama 500 sayfa sonra Füsün hakkında ne biliyoruz. Bence hiç...Karekterini, duygularını,Kemalsiz hayatını hiç hem de hiç. Tam benim gibi X kuşağının hatırladıkları, ucundan yaşadıklarını kitapta bulmak hoştu ama o kadar üstün körü ve ayrıntısız ki dönem  olayları ..daha daha daha olmalıydı... Çok mu tekrar,çok mu tek düzelik vardı acaba diyorum sonra da eee kolay mı 500 sayfa ece atesok diyorum.. 8 sene akşam yemeği yani ne bileyim bana 80 sene gibi geldi, kitaptan o bölümün 50 hatta 100 sayfasını çıkarsak ne olurdu? Ben bir de içinde yazarın kendini karakter olarak kullanmasını seviyorum Hepimizin yakınlarında Kemal, Füsün, Sibel olmuştur yada en azından  olanları tanıyan olmuştur değil mi? Yok Ama benim #masumiyetmüzesi favorilerim  Berrin , Çetin efendi ve Orhan oldu 11 Haziranda müzeyi ziyaret edeceğiz sevgili @bibliyofilklubu ile bakalım yumurta mı, tavuk mu anlayacak mıyım 04.01 2010 da bana gelen kitap 5822 gün (şaka ,şaka hesaplamadım) o Kemal'in işi bugünü ve @bibliyofilklubu beklemiş ne de iyi yapmış .Günün sonunda diyorum ki iyi ki okumuşum.Okumayan varsa hala #tavsiyekitap #sadECEkitap
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
Ülker ablam
8/10
·160 syf.··
2022 9. kitabı
Babadan,kocadan,dayaktan kaçan koruyamadığımız kadınlardan sadece biri Ülker abla.#ülkerabla .Her gün bir tanesinin hikayesi ile karşılaştığımız KADINLARIMIZDAN..#kadın Espirili , bazen argo anlatımıyla ilk okuduğum Seray şahiner #seraysahiner kitabı diyecektim ki kütüphanemde bir kitabına daha rastladım yazarımızınve tekrar sıraya aldım.. Ülker Abla'yı sevdim,siz de seveceksiniz eminim #tavsiyekitap ben ablamızın hayatta kalma çabasını,bir gün ehhhh yeter deyip kocasından kaçışını, diğer zorluklarla savaşan kadınların yanında oluşunu, hikayelerini... istenirse neler yapılacağını.. Yardım adı altında kendine sevap yazdırmaya çalışan insanlar tokat gibiydi beni yaraladı..düşündürdü ..acaba dedim ..yok ya ...benim çevremde bunlardan hiç yok Ulker abla bu kadar çekmişken benim elimden de çekti koca kahve termosu üstüne boşaldı. Hayatımda ilk kez kitabım bu hale geldi... Bu da mı tesadüf.. Refaktçiliği meslek,hastaneyi ev yapan ablamızın pratik zekası, el becerisi.. kadın zorda kalınca neler yaparın anlatılışı,çok ince noktalara vurulması Neden kadın toplum baskısında kalan cinsiyet.Ne zaman farkındalık  tüm dünyada aynı olacak?Okurken #duyguasena , kadının adı yok eserini hatırlatan  bu romanı sadece kadınlar değil , hatta ve hatta ,özellikle erkekler okusun lütfen #okudumbi̇tti̇ #tavsiyekitap #kadınınadıyok #kadınisterse #sadeceokuduklarım #kitapcandır "Şimdinin arka kapısı yok mu?"
Ülker AblaSeray Şahiner · Everest Yayınları · 20213,430 okunma
7/10
·192 syf.··
2022 8. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 15 Mayıs 2022 22:47
Yıllardır görüp dikkatimi çeken neden çektiğini beni uzun yıllardır tanıyanlar anlamıştır bile#marlboro Ben anladım ama ben kesin #roman Seviyorum #öykü mü roman mı denildiğinde... biliyorum öykünün ne kadar zor olduğunu,ne kadar duygu yüklü olduğunu ve bunu 3 /4 sayfada yapmak zorunda olduğunu.. #saraybosnamarlborosu #milenkoyergoviç hepimizin canını acıtan ve dün gibi hatırladığımız o kasvetli günlere herkesin yaklaşımından farklı yaklaşmış.. hani sanıyorsun cephe,silah,bomba,ölüm başrolde olacak ama değil yani değil olması imkansız ama savas sırasında hayatını sürdüren normal insanların içler acısı savaşın göbeğine düşmeleri her öyküde ... VE ben her öyküde keşke Hırvatça bilseydim kendi dilinde okusaydım dedim... Duygu mutlaka mutlaka daha çok geçecekti ..kızmasın bama çevirmeni.. Komunist en sevdiğim öykü oldu... "insanın kalbi,yalnızca doğru yerr hafifçe vurduğunuzda yumuşarmış" Kitabın bence en acı cümlesi anafikri de.." Dünyanın herhangi bir yerinde Bosna'dan gelen en yeni görüntüleri ilgizisce izleyen birinden farksız gözüküyordu" TÜM DÜNYA BUNU YAPMADI MI...
Saraybosna MarlborosuMiljenko Jergovic · Kutu Yayınları · 20191,137 okunma
Okuyun okutun
9/10
·264 syf.··
2022 7. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2022 17:10
Rüyama bile giren kitap .Belki yazıldığı dönemde ,sanmayın ki çok eski 2009, nobel ödüllü yazarımız #kazuoshiraga nın muhtesem eseri... , distopya diyeciğiniz ama şimdilerde  yakın gelecekte mutlaka olacak denilen bir  hikaye #klarailegunes Duyguları olan yapay arkadaş(YA) bakalım ilk çocuğumuzun mu, torunumuzun mu odasına gelecek,ona yakın arkadaş ve acaba kardeş  olacak...şaşrımayız dimi buna.. İşte romanımız #klarailegunes tam da bunu anlatan şaheser  makineleşmenin öne çıktığı hikayede üst model olan b3 lerin daha alt model olan b2 leri aşalayabildiği YA mağzasında başlıyor Çocukların genetikleri ile ailelerin onayı ile oynanıp yükseltildiği bir çağda geçiyor ,çocuklar dikdortgenlerden eğitim alırken ( son 2 sene butun dünyada ki çocuklar özellikle de bizimkiler yaşamadı mı bunu),yetenekli ,zeki ama yükseltilmemiş çocuklar ise aynı eğitimi alamazken gelmedi mi aklımıza olduğumuz çağ... Bir yerde önce çocuk romanı olarak yazılmaya başlandığını ama sonrasında yetişkin kitabına dönüştüğünü okudum eğer doğru ise çok da iyi yapılmış Uzun süre sonra bir kitapta gözlerim yaşardı anne olmak ,çocuğun iyiliği için seçim yapmak ,sonuçların ağır olması .. beni 2. Bölümde biraz duygusallaştırdı Sonu bilemedim ya ...50 tane şu halimle son yazarım vardır nobel ödüllü #nobelödülü yazarımızın bu basit sonda bir amacı da ben görememişim diyeyim.. çünkü yazar beni kitapta bir kaç kez ters köşe yaptı.. itiraf ediyorumbu da öyledir. Ya ne kadar mutluyum ki çok yakında yazarın bir esrinide okuyacağım #gündenkalanlar @bibliyofilklubu iyi ki listemize eklemişiz.. Tavsiye ederim okuyun lütfen#tavsiyekitap baska eserlerini de okuyun #kazuoshiraga nin ben öyle yapacağım heee bana almak isteyen olursa da hayır demem #okudumbi̇tti̇ #okuyun #hediyekitap PS : Klara olarak gözümde sadece bir
Klara ile GüneşKazuo Ishiguro · Yapı Kredi Yayınları · 20212,168 okunma