"Anlamıyorsun. Gerçekten muhteşem olacağım. Senden daha fazla potansiyelim var!"
"Potansiyel", dedim, "bir bok demek değildir. Yapmak zorundasın. Beşikteki her bebeğin benden daha fazla potansiyeli vardır."
Öğrenim, ana-babaların anlayabileceği ölçüde basitleştirilmeli ve herkesçe anlaşılıp telkin edilebilmeli. Çocuğun bulup keşfetmesi öğretimin temeli olmalı. Öğrenim sadece bilmeyi değil, bildiğini yapabilmeyi de hedeflemelidir.
Eğitim, hayatta işe yarar olma durumuna göre hazırlanmadır. Eğitimde elden
geldiğince az kural verilmelidir. Basit metot kullanılır. Doğa'nın yolunu izlediği takdirde eğitim, otoriter ve baskıcı olmaz; aksine, bireysel özelliklerin gelişmesi için tüm özgürlükleri kişiye sağlar, öğretmen
ve öğrenci arasında karşılıklı güven gerçekleşir."