Başlarında sıkıldığım,ortalarında bu adam nerden nereye geçti dediğim kitabın son bölümlerinde Victor Hugoya derin saygılar sunduğum kesinlilke bir Dünya Klasiği
Sürekli bırakıp kitaplığımla göz göze geldiğimde yarım bıraktığım için vicdan azabı duyduğum elime alıpta hala bitiremediğim benim için fazla eski türkçe kullanılmış bir kitap ,ancak okuduğum kadarıyla dönemi çok iyi yansıttığını düşünüyorum
Herhalde beni sonunda hala beklentiyle bırakan, mucizeler beklediğim ve karakterler uğruna ağladığım nadir kitaplardan birirdir ,gerçi ağlamamın nedeni ergenliğimde olabilir ama bunu pas geçicem
Aşk dışında çok derin anlamlar taşımayan ,anlatımı hoş ,kesinlikle zaman kaybı statüsüne koymayacağım bir kitap
Çok farklı beklentilerle aldığım ve klasik bir kötü çocuk romanı olduğunu düşündüğüm bu kitap aslında çocuğun gerçekten kötü olduğunu göstererek beni şaşırtmadı değil ,ama çok okunası bir yanıda yok hele de yazarın ara ara basitleşen anlatımlarından sonra