"Biri bana bir kötülük mü yapıyor? Bundan bana ne? Bırak, yapsın. Bu onun kendi eğilimi, kendi eylemi. Ben şimdi ortak doğanın sahip olmamı istediği şeye sahibim ve doğamın yapmamı istediği şeyi yapıyorum". sf.82
"Sana verilen zararın kaynağı bir başkasının egemen unsurunda, çevrenin değişimi ve dönüşümünde değildir. Peki nerededir? Senin, zararla ilgili hüküm veren parçandadır" sf.68-69
"Bir insan ötekine yalnız kötülük olsun diye değil, ya çıkar, ya zevk, ya onur ya da bunlara benzer bir şey uğruna kötülük eder; öyleyse, bir kimseye kendini benden daha çok seviyor diye neden öfkeleneyim?" sf.34