Hep böyle mi bu?
Bir şeyden kaçıyorum bir şeyden, kendimi bulamıyorum dönüp gelip kendime yetisemiyorum, kendime bir yer edinemiyorum, kendime bir yer...
Kafatasımın içini, bir küçük huzur adına aynalarla kapattım, ölü ben'im kendini izlesin her yandan, o tuhaf sır içinden!
Niye izin vermiyorsun yoluna kuş konmasına
Niye izin vermiyorum yoluma kuş konmasına
Niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?
"Öyle güzelsin ki kuş koysunlar yoluna."
Nilgün Marmara
Kimsin, herkes seni bana soruyor patrica
Anlatır mıyım seni öyle her seni sorana
Ya severlerse seni benim kadar aşağıca
Nasıl dayanırım o zaman bu acı azaba
Görürler mi seni benim kadar muazzam
Görürler sende bozulmamış güzel bir intizam
Beslerler mi sana karşılıksız bir hüsn-i zan
Beslerim seni ben gibi gören herkese suizan
Kanatlarını kesen semeale benzersin patrica
Baştan çıkarıcı bir o kadar aşk dolu aklınla
Baştan çıkmışım sarhoş olmuşum aşkınla
Kraliçesi olduğunu cehennem var aklımda
Gireceğim oraya tahtının yanına oturacağım
Yananları izlemek varken sana bakacağım
Alevden gözlerin yakar her ateşten fazla
Zerremi bırakırsan yanmamış yazık patrica
Yanmak güzeldir yanıyorsam sadece sana
Söndürürse hakkım haram olsun anama
Taşımış olsada dokuz ay beni karında
Unutmasın, tanrı beni sana yaratmış patrica
O kaldırım taşlarından ,çevir artık bakışları
Ne baharları özlerim, ne de o serin kışları
Boşuna çatma kaşları,o soğuk güz akşamları
Sil bi’tanem gözünden, akan bütün yaşları
Merak etme senden sonra, yitirdim ben aşkları..