Bu kitabı okurken öyle kırıldım ve yaralandım ki. Fazlasıyla zoruma giden, beni inciten şeyler oldu. Okumaya devam etmekten korktuğumu hatırlıyorum. “Ne olur kötü bir şey olmamış olsun” düşüncesiyle çeviriyordum her bir sayfayı. Uzun süre etkisinden çıkamayacak gibiyim.
“Bir insanı öldürdüğün zaman, bir yaşamı çalmış olursun,” dedi Baba. “Karısının elinden bir kocayı, çocuklarından bir babayı çalmış olursun. Yalan söylediğinde, birinin gerçeğe ulaşma hakkını çalarsın. Hile yaptığın, birini aldattığın zaman doğruluğu, haklılığı çalmış olursun. Anlıyor musun?”