Ayşe

Ayşe
@AysemRana
Öğretmen
Lisans
Bursa’da
Bursa
2 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Sokrates'i idam ettiren Melitos ve Anytos'tu. Ama tarih Sokrates'i yazdı. Tarih güçlüyü değil, iyileri yazar."
Edebiyat
Ayşe
Neron, Hitler, Josef Stalin gibi gibi
"Sokrates'i idam ettiren Melitos ve Anytos'tu. Ama tarih Sokrates'i yazdı. Tarih güçlüyü değil, iyileri yazar."
Edebiyat
Ayşe
Niye? Kötüleri de yazıyor :)
5/10
·475 syf.·
2015 3. kitabı
Bu kitabı 4-5 yıl önce okudum. Normalde bu kadar uzun süre önce okuduğum kitaplara, inceleme yapacaksam tekrar okur, sonra yorum yaparım. Ama bu kitabı tekrar okumayı düşünmüyorum kesinlikle. Ve ben bu sitede genelde beğenmediğim kitaplara inceleme eklemem (kendi defterime eklerim ama) Bu kitaba inceleme yapma sebebim, bugün okulda arkadaşlarımla yaşadığım bir diyalog, kitap hakkındaki görüş ayrılığı oldu. Hepsi büyük heyecanla kitabı anlatıp, arşa çıkarırken, "ben beğenmemiştim bu kitabı" dedim. 3 çift göz birden beni öldürmek ister gibi, üzerime dikildi. Biraz kitap üzerine tartıştık ve eve gelir gelmez kitabın profiline girip yorumlara baktım, benim gibi düşünen yok mu, diye. Yaklaşık 20 inceleme okudum ve hepsi de bayılmış kitaba, eleştiren bir okura denk gelemedim. Kitap kesinlikle yerden yere vurulacak kadar kötü değil. Ama bunca övgüyü hakkedecek kadar iyi hiç değil. Benim kitaplarda aradığım bazı kriterler var. Örneğin; verdiği mesaj, hikayesi, kurgusu, anlatımı, dili, edebi değeri ve bana ne katacağı. Her kitap mesaj verecek, bir şeyler öğretecek değil, diyeceksiniz. Ama ben kesinlikle öyle düşünmüyorum. Okuduğum her kitap bana bir katkıda bulunmak zorunda. Sırf kafa dağıtmak, zaman geçirmek için okunur diyenlere de hiçbir faydası olmaz (tecrübeyle sabit) Bunun yerine film izlemelerini tavsiye ederim. Mesela bu kitap değil de film olsa çok daha iyi olurdu bence. Bu kitabın edebi değeri sıfır, verdiği bir mesaj, amaç yok. Okuduğunuzda size hiçbir katkısı olmayacak. Kitapta tek iyi olan hikayesi, kurgusu. Onu da gereksiz matematiksel terimlerle ve sayfalarca doldurduğu sayılarla baymış. Ve bu kurguya yakın onlarca sinema filmi bulabileceğiniz için hikaye de çok özgün olmuş diyemiyorum. Bazı arkadaşlar, yazarın bilim, matematik, felsefe gibi her alana
Edebiyat
OlasılıksızAdam Fawer · April Yayıncılık · 202398,5bin okunma
Ayşe
Şu karantina sürecinde kısmen boş olacak vakitlerimi iyi bir şekilde değerlendirmek amaçlı bolca kitap okumayı hedefledim ve bana katkı sağlayacağını düşünerek bu platforma üye oldum. Film izlemektense kitap okumayı yeğlemişimdir her zaman.. Buraya girdiğim gibi ilk işim popüler kitap listesine göz atmak oldu. İlk sıralarda olan Olasılıksızı da ekledim listeme ve hemen sipariş verip kitabı okumaya başladım. Yazdıklarına ben de kısmen katılıyorum sevgili Elif.. Dün Gece sahurda bitirdim kitabı. Yatağıma yatarken beynim allak bullaktı.. Son olaylar biraz yormuştu açıkçası beynimi. Bir çok şeyin gerçek dışı ve inandırıcılıktan uzak olması da kitabın bazı bölümlerindeki olumsuz kanaatimi destekledi bir bakıma.. “Şu paragrafına da katılıyorum insan öldürmek kötü ama müslüman öldürmek kahramanlık! Bu tarz provakatif imalardan çokça var kitapta” Ama beni etkileyen altını çizdiğim ders aldığım yerleri de oldu fazlaca. ‘Filler örneği mesela, satranç örneği ve daha bir çok’ Bence üzerinde dakikalarca analiz yapılabilecek hasbihal edilebilecek bir kitap. Hoşuma giden iki paragrafla bitiriyorum yorumumu:) İyi okumalar, saygılar.. “Gerçeği tahmin etmenin en iyi yolu doğru cevabı hesaplamak değil de, en az yanlış olan cevabı hesaplamaktır.” "Eğiticiler, filler zincirlerini kıramayacaklarını öğrenene kadar ip kullanmazlar. Aslında o filleri orada tutan ipler değil, kendi akıllarındaki koşullama. İşte bu yüzden bilgi önemlidir. "