İmam Gazali hazretlerinin eserlerinin iki temelinden biri "ihya-ı ulumiddin" (#87586989) ise diğeri "kimya-ı saadet". İki eserde en küçük meselelerden en büyük dertlere kadar aklınıza bile gelmeyecek konulardan bahsederken, "ihya" daha hacimlidir. Çünkü bence "ihya" âvama hitap ederken "kimya" meselelere kılı kırk yaran bir açıdan bakar. "Kimya"yı satın aldığımı gören bir büyüğüm beni şöyle uyarmıştı; dikkat et hassas ruhlar için çok ağır gelecek fetvalar var o kitapta.
Ne dediğini riya bahsini okurken iliklerime kadar hissetmiştim. " Kimya"da Riya meselesi anlatılırken, ' karıncanın ayak sesinden gizli riya ' diye bir başlık vardı. Neredeyse tüm amellerim boşa gitmiş gibi hissetmiştim. Ve uzun bir süre başka bir kitap okuyamamıştım.
Siz de benim gibi daha fâzlasını arar iken kantarın ağırlığı altında ezilmek istemiyor iseniz bir rehber eşliğinde bu eseri okumanızı tavsiye ederim. Yada Mevlana hazretlerinin dediği gibi güzel hikayeler deyip geçin...
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!