Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Hayat zaten çok ağır, daha fazla ağırlaştırmaya lüzum yok, herkes kendi hikayesine bir ortak arıyor, iki hikayeden bir yeni hikaye çıkarmanın peşine düşen yok!"
"Her şeyin bir sonu olacağını biliyoruz ama o sonu hiç hayal etmek istemiyoruz. Hafızamızın kumlarına ne yazarsak yazalım zamanın dalgaları gelip siliyor işte, yani nasıl anlatsam esas mesele dalgaların ritminin hayatın ta kendisi olduğunu kavramak."
Yeryüzünde her şey zıddıyla bilinir. Varlığı hisset menin en kestirme yolu budur. Donmayı tanımlamanız için yanmayı bilmelisiniz. Ağlamak için gülmeyi, sevmek için nefret etmeyi, ölmek için doğmayı ... Bir şeylerin ters gitmesi, düz bir hayatın göstergesidir. İnsanlar her ne kadar kötü olursa olsun hoşlarına gitmeyen bir durumla karşılaştıklarında gerçekten acı çekmeyebilirler. Çünkü içine düştükleri her ne olursa olsun (ümitsizlik, intihar tutkusu, hırs, haset) nahoş tecrübede yaşanan duygunun ya kendisine ya da zıddına aşina olduklarından bir boşluğa düşmezler. Zıtlıklar bu sebeple güzeldir. Asıl içinden çıkılamaz durum zıddı değil, bizatihi bir duygunun, bir olayın, bir cismin kendisini yaşamaktır.