Yeryüzünde her şey zıddıyla bilinir. Varlığı hisset menin en kestirme yolu budur. Donmayı tanımlamanız için yanmayı bilmelisiniz. Ağlamak için gülmeyi, sevmek için nefret etmeyi, ölmek için doğmayı ... Bir şeylerin ters gitmesi, düz bir hayatın göstergesidir. İnsanlar her ne kadar kötü olursa olsun hoşlarına gitmeyen bir durumla karşılaştıklarında gerçekten acı çekmeyebilirler. Çünkü içine düştükleri her ne olursa olsun (ümitsizlik, intihar tutkusu, hırs, haset) nahoş tecrübede yaşanan duygunun ya kendisine ya da zıddına aşina olduklarından bir boşluğa düşmezler. Zıtlıklar bu sebeple güzeldir. Asıl içinden çıkılamaz durum zıddı değil, bizatihi bir duygunun, bir olayın, bir cismin kendisini yaşamaktır.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!