Siz hiç iyi bir hırsız gördünüz mü? Veya zengin? Evet zengin bir hırsız. Karakterimiz zengin ancak bir gün farkına varıyor ki hırsızlık onu hayata bağlıyor, hayatın içinde tutuyor. O da hırsızlık yapıyor çok kısa bir süre. Ve sonrasında duyduğu pişmanlık, omuzlarına binen yük onu rahatsız edince aklımızın alamayacağı şeyler, bir hırsızdan beklenmeyen şeyler yapıyor.
Zweig'in yine insan değerlerini yeniden ögreten bir kitabı daha. Yine insana insanın ne demek olduğunu hatırlattığı bir kitap daha. Sonunda böyle etkileneceğim aklımın ucundan geçmezdi. Yine şaşırdık...Yine ve yine çok beğendiğim bir kitap. Tavsiye ediyorumm.