İnsanlık böylesine bir boşluk halinde uzun süre yasayamaz: Bir şeye doğru ilerlemiyorsa sadece durgunlaşmakla kalmaz. Biriken gizilgüç, hastalık haline ve çaresizliğe, eninde sonundaysa yıkıcı eylemlere dönüşür.
Bu boşluk duygusunun psikolojik kökeni nedir?