Şems-i Tebrîzîye sordular;
Madem ki kader var neden bu çaba;
Şems-i Tebrîzî dedi ki;
Kader; yolun tamamını değil, sadece yol ayrımlarını verir
Güzergah bellidir
Ama tüm dönemeç ve sapaklar yolcuya aittir
Öyleyse, ne hayatın hakimisin
Ne de hayat karşısında çaresiz Şeyh Edebâli