"Ölmeye gerek yok", dedi Çerkezov. "Bir defa ölmek belki gereklidir, faydalıdır. Ama insan kendi mutluluğunu anlayamıyor ki; ikinci defasında da ölmeye vakit bulamıyor. Yani bunun verdiği bir keyif yok...
Her insan, hayalleriyle sırf kendini beslediğinden, ruhunu da yer tüketir çok geçmeden, korkunç bir fukaralık içinde tükenir, delice bir keder içinde ölür gider...