Serenity

Serenity
ʜAʏAᴛ ʙEɴ sEɴIɴ ᴅEğIʟ, SᴇN BᴇNɪM Iᴄ̧IᴍDᴇSɪN. BᴇN NᴇFᴇS AʟIʀSᴀM SᴇN YᴀŞᴀRsIɴ﹗
Kimse sormadı ki; tereyağı gibi kolesterol zengini gıdalar damarları tıkıyorsa, kalp hastalıkları neden 1980'lerden sonra inanılmaz yükselişe geçti?94 Küresel şirketlerin kolesterol ilacı sahşları hızlı artmasına rağmen "kalp hastası sayısının" daha da artmasının sebebi olmalı değil mi? Sağlıklı insanların "hasta" görüldüğü dönem böyle başladı. Amaç, herkese "hapı" yutturmaktı. Oysa kolesterol hastalık değildi... Hele kadınlarda östrojen, erkeklerde testesteron için kolesterol gerekliydi. Bugün biliniyor ki: Orta yaş grubunda kolesterol yükselmesinin sebebi, karaciğerin hormon yapımını artırma çabasıydı. Kolesterol eksikliğinde, depresyondan kansere kadar pek çok hastalığın riski artıyor.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnsanları inandırmak için kolesterol konusuna Nobel ödülü eklenmeliydi: Prof. Michael S. Brown ile Prof. Joseph L. Goldstein'e 1985 yılında Nobel ödülü verildi. Hastalık sonucu ölenlerin damarlarındaki bozuklukları inceleyip, bozulan dokularda çok miktarda kolesterol bulmuşlardı! "Alın size Nobel" dediler.4 Nobel ödülü almış bilim adamlarından kim kuşku duyabilir ki? 1980'lerde halk, kolesterolün ne olduğunu öğrenmeye başladı.. . Tüm hücre ve vücut yapısının elzem öğelerinden, hayati değere sahip kolesterol birden sağlığın "düşmanı" ilan edildi. Birden... Dünyanın dört yanında, kalp krizi ve inmeye/ felce neden olan kolesterolü ilaçla kontrol etmenin çok önemli buluş olduğuna dair haberler çıkmaya başladı. Tüm bunlar tesadüf değildi, insanları kolesterol haplarıyla tanıştırma süreci böyle başladı... Önce toplam kolesterolün yüzde 20'si besinlerden alınmasına rağmen geleneksel yiyecekler düşman hale getirildi! Hemen ardından... Endüstriyel gıdalar bolca evlere sokuldu. Ve insanlar hastalandırılıp "müşteriye" dönüştürüldü. Kolesterol ilaçları hazır bir büyük pazar buldu!
Şaşırmayınız; Türk Kardiyoloji Demeği yıllar boyunca Unilever şirketine ait "Becel" adlı margarinin reklamını yaptı!3 İşte bugün... Beslenme-kolesterol-kalp krizi arasındaki ilişkinin kaynağı kim derseniz; ilk akla gelen isim hiçbir deneysel çalışma yapmayan Dr. Ancel Keys olur... Referans ise Amerikan Kalp Derneği ve yayma hazırlayıp Türkiye gibi ülkelere gönderdiği gıda (ve arkasından gelecek kolesterol ve tansiyon gibi) kılavuz kitaplardır! O dönem bu dernek kalp hastalığında stres, hareketsizlik gibi sosyal faktörlerin etkisinden bahsedilmesini gereksiz çaba olarak gösterdi. Tek suçlu, geleneksel besinlerdi! Tabii ki endüstriyel olarak işlenip mutfaklara sokulan trans yağlar değil...
"Tanrı yiyecekleri, şeytan ise aşçıyı yarattı!"
Kadının çarşafa sokulmasını "itaatkâr beden" yaratma diye açıklayanlar "modern tıbbın" amacım görmezden geliyor. Çünkü adında "modern" vardı! "Gardırop kavramcılığı" mı demeliyiz! Ya da "at gözlüğü" mü?