İnsanın yakın olması beyhudedir, yakınlık sırdaş olmak demek değil. Önemli olan kalbi yakınlıktır. Öyle insanlar vardır ki, yediği içtiği ayrı gitmez ama kalpleri fersah fersah birbirine uzaktır.
Dert, Hak yolunda olan insanoğlu için bir nimettir. Kimse derdim yok, diye sakın sevinmesin. Derdi olmayanın Hakk ile arası yok demektir. Bu dünya dar, karanlık bir kuyudur ama biz insanoğlu ahireti bilmediğimiz için burayı cennet sanarız.